Jobb iFokus

Jobb

Läst 130 ggr
Camiii
0

Sius kränkande-arbetsförmedlingen

Jag har jobbat i butik i 10 år. Är nu arbetssökande.

Jag har mycket erfarenhet och behöver lite anpassning. Har inget handikapp men behövt stöd att ta mig in på arbetsmarknaden.
Jag har även läst på universitetet.

Min Sius kränker mig och behandlar mig som handikappad. Jag arbetade självständigt på tidigare arbete med bidrag.

Ska jag skita I arbetsförmedlingens stöd och fortsätta på egen hand. Tappar snart all självkänsla och självförtroende.

Behövde bara lite stöd. Nån som känner igen sig?

Åsa S
0

Du kan väl jobba på 2 fronter både söka med hjälp av arbetsförmedlingen och att söka själv men jag antar att söker du själv blir det isåfall utan bidrag och somvanlig arbetssökande

Camiii
0

#1: Jag söker men det är så många sökande och konkurrens. Därför borde det vara lättare med bidrag från arbetsförmedlingen.
Men då antar arbetsgivaren att jag sitter med för låg yrkeserfarenhet. Fast jag kan oerhört mycket. Bara att kämpa på den vanliga vägen.

Åsa S
0

Fundera på om du kan nått annat än handeln, det är ju oftast tjänsterna i handeln som det är flest sökande till det kan vara lättare inom andra områden.

Jag jobbar också inom handeln men vill inte jobba där längre, jag funderade på vart en 50+ dam kan söka sig när alla säger att ingen vill anställa äldre. Jag sökte en tjänst på en statlig myndighet som kändes kanske något för avancerad för mig men surprise surprise jag har gått vidare i urvalet. Så kanske jag har vad de söker vi får se om jag passerar nästa instans, men en boost för självförtroendet även om jag inte skulle få tjänsten, jag kanske uppskattas inom annan yrkeskategor än det jag jobbat i tidigare.

Så fundera på om det är nått annat du kan tänka dig kanske prata med vänner om de har förslag på vart de tror du skulle passa och våga prova nya vägar man kan ju inte få nått värre än ett nej.

Kalli
0

Eller försök att byta handledare. Min Arbetsförmedlare på Sius var fantastisk.