Jobb iFokus

Jobb

Läst 69 ggr
DjurälskarenEmelie
0

Kundtjänst vs butik

Hej! Har i nuläget ett jobb i en butik men är trött på de obekväma arbetstiderna. Jobbar midsommar, fått jobba julafton, påsk samt fredagar till kl 20.30.

Har fått ett erbjudande på kundtjänst för ett elbolag. Ni som jobbat på kundtjänst, är det ett roligt jobb? Min största rädsla är att blir långtråkigt och inte lika varierande som att jobba i butiken. Ge mig alla tips/erfarenheter/tankar!!

• Redigerat 2022-04-13 11:08 av DjurälskarenEmelie
LosGinos
0

Jag har jobbat på Kundservice, eller Kundtjänst som folk också kallar det. Det är sjukt svårt att säga om du kommer tycka det är roligt eller inte. Alla jobb är väldigt olika. Majoriteten utav samtal, självfallet beroende på vad du jobbar med handlar oftast om att kunderna inte är nöjda, och vill lämna synpunkter. Jobbet i sig kommer vara väldigt enformigt. Men alla samtal kommer vara helt olika, och det är det som kommer att bli din variation. För att inte glömma, det är ett stillasittande jobb och du kommer inte röra lika mycket på dig som jag misstänker att du gör idag. En fördel, är att du inte träffar alla kunder face to face, men du kanske gillar det. Sen måste du självfallet väga upp vad kommer du tjäna? Går du back på att byta jobb? Eller om det inte spelar någon roll, så är det din mentala hälsa som kommer sen. Vad är viktigast?

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

DjurälskarenEmelie
0

#1, tack för svar. Genom att byta jobb kommer jag gå plus pga att jag inte har heltid i butiken men får heltid på kundtjänsten. Jag har tänkt på det att det blir mer stillasittande, vilket känns som en nackdel. De obekväma arbetstiderna tar på min mentala hälsa, men samtidigt tänker jag att ett stillasittande och enformigt jobb kan tära på mig ännu mer. Aaah jag tänker så mycket kommer aldrig till beslut haha. Men som jag förstått så blir man inte uttråkad på en kundtjänst? Det finns hela tiden saker att göra, och samtalen håller en stimulerad?

LosGinos
0

#2: Att byta till en tillsvidare tjänst är ju alltid ett plus. Då får man ett mer lugn, genom att man vet att man får sin inkomst varje månad, och det diffar inte från månad till månad. Där tjänar man mycket mentalt. Nu är ju givetvis varje enskild individ helt olika, så det är svårt att säga om du kommer bli uttråkad eller inte. Sen är det självfallet olika från kundtjänst till kundtjänst. Men det lär alltid finnas samtal att svara på, eller mail att besvara. Eller andra administrativa uppgifter man ska syssla med. Alla samtal är som sagt olika, och dom kommer ge olika mycket. Inget samtal är det andra likt, det lär verkligen hålla dig stimulerad. Så dina dagar lär gå. Vissa långsamt, andra fort som f*n. Sen är det alltid bra att utmana sig själv. Go for it säger jag 😊

DjurälskarenEmelie
0

#3: tack för hjälpen! Hmm ska fundera mer, men detta hjälpte mig en del!

LosGinos
0

#4: Kul!