Jobb iFokus

Jobb

Etikett: 02-vägen-till-ett-jobb
Läst 200 ggr
Bella43
1

jobbsökande utan erfarenhet

Jag är just nu inskriven på programmet "Stöd och Matchning" Jag har inte jättemånga års arbetslivserfarenhet trots att jag har nått 40-strecket och har i många år haft väldigt dålig självkänsla. Detta har i stort sett hindrat mig eftersom jag har svårt att tro på mig själv. Jag har studerat en hel del genom åren, dock har jag ingen högskoleexamen men har läst på högskolan. Har bott utomlands i perioder och jobbat och studerat utomlands så internationell erfarenhet har jag.
Hur kan man egentligen nå ut till arbetsgivare när man egentligen inte har så mycket att erbjuda? De ser att jag inte har så mycket erfarenhet, och har läst lite olika kurser och utbildningar som egentligen inte lett nånstans… Vad kan jag egentligen göra för att komma framåt i dessa tider? Jag har haft många praktikplatser som inte lett till jobb, mestadels på kontor, har en gammal utbildning inom administration…. men ingen av mina erfarenheter är ju färskvara så vet inte riktigt hur jag kan marknadsföra mig själv. Någon som har nåt tips?

mvh
Bella

[Roses2]
0

Hej
Det här är ett väldigt sent svar, men försök lägga krut på eget företagande. Youtube/blogg eller något?