Kan du påverka hur du arbetar?
Pandemin har ändrat på många saker. Många arbetsplatser till exempel.
Har du möjlighet att påverka din arbetsplats i den grad du önskar?
Kan du bestämma var du ska arbeta eller är det arbetet eller din arbetsgivare som sätter villkoren? Har du fasta arbetstider, eller kan du förlägga din arbetstid lite som du vill, exempelvis för att hämta barn i förskolan eller ta långlunch med en kompis? Är din arbetsvecka baserad på ett visst antal timmar, på uppnådda resultat eller på något annat?
[Foto av Hans Eiskonen på Unsplash]
Passar kanske inte på mig. Jag är egenföretagare och jobbar hemma. Kan styra min arbetstid precis som jag vill. Jobba sent eller jobba tidigt.
Min arbetsvecka är beroende av jobben och hur bråttom det är.
Egen företagare. Jobbar hemifrån. Jobbar oftast mellan 6:30 - 17:00. Ibland lite senare. Hur jag lägger upp dagen är upp till mig.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
För mig har det inte varit nån större skillnad jag kan inte styra mina arbetstider, jag kan inte ta lunch när jag vill, jag måste åka både buss, pendeltåg och tunnelbana. Och även om jag har plexiglas när jag sitter i kassan så är jag i stort sett helt oskyddad mot smitta i övrigt i butiken. Fast jag har ändå hållit mig friskare iår än normalt, även om vi alla troligtvis hade corona under våren för nu har jag inte en massa sjuka hostande människor framför mig i kassan som säger jag har varit på vårdcentralen och de sa att jag har influensa jag ska bara handla lite så jag har hemma.
Jag jobbar ju inte längre men när jag gjorde det så hade jag väldigt fria arbetstider. Så länge jag kom på vissa gemensamma forskarmöten så hade jag i princip helt fria tider.
Eftersom jag bara jobbade halvtid så innebar det att jag kunde stoppa in lediga dagar när jag ville/behövde.
Perfekt! 👌
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com