Det värsta jobb du haft?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilket är det värsta jobb du haft? Både vad gäller själsdödande tråkigt eller rent av farligt?
Bifogar en video om ett par historiska jobb som man får vara glad att man sluppit.
Mvh // Johan
#0 Själsdödande tråkigt: telefonförsäljning…det var bara samma sak varje dag och dessutom en miljard gånger/dag (allt som oftast med en irriterad person i andra änden av luren dessutom). "Måndag hela veckan" typ. Det var inte riktigt min grej…
Mitt första "jobb" och egentjänade pengar var att plocka jordgubbar några tidiga sommarmorgnar ute på landet när jag var 11 år…Det var ingen höjdare.
Sajtvärd Katter iFokus
lärare: hög arbetsbelastning minimalt med stöttning från chefen, inga pengar till läromedel. Hemsk arbetsmiljö man skulle klara av att bli kallad både det ena och det andra och man fick inte stöttning från rektor när elever betedde sig riktigt illa alla elever är värda en mycket stor summa pengar och man var väldigt rädd att elever skulle byta skola från ledningens sida så ofta tog de elevens sida.
Metallgjuteri arbetare.
Innan jag blev sjuk jobbade jag som gjutare. Jag var den första kvinnan som någonsin på över 30 år som gjorde det jag gjorde på detta företag. Nu har flera stått där efter mig.
Man står i långbyxor och långarmad skjorta på ett upphöjt metall golv. Bakom dig står en "kittel" med flera hundra liter flytande metall. Framför dig är gjutverktyget som även det är sisådär lagom hett. Där emellan står du med en lång tung skopa och tar flytande metall o häller ner i gjutformen. Efter bestämd tid ska du ta ut den gjutna biten o göra om allt igen. Hela dagen.
Jag älskade det jobbet. Men så farligt.
Brännskador var en del av jobbet.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering