Byta jobb, ensam anställd
Hej, hoppas jag har hamnat rätt för denna fråga. Jag befinner mig i en oerhört svår situation. Jag jobbar som personlig assistent genom ett privat bolag och har gjort det i ca ett år nu. Jag är ensam anställd förutom mamman i familjen som fyller upp assistanstimmar så att brukaren inte ska bli av med sin assistans.
På intervjun i december i början på året så berättade dem att de letade efter någon långvarig eftersom att de alltid har haft strul med assistenter och alla brukarens gamla assistenter lämnade i en svår situation då brukaren blev sängliggandes efter en olycka. Brukaren bor med sin mamma och pappa, i pensionsålder och varav den ena föräldern har fått stroke. Brukaren är rullstolsbunden men väldigt självständig.