Jobb iFokus

Jobb

Etikett: 14-arbetsvillkor
Läst 1059 ggr
tlover
1

Hur fungerar anpassade arbetsuppgifter, kommun

Jag har ju ganska nyligen fått tillsvidareanställning. Problemet är att jag i samband med det fått problem med foten. Jag har frågat efter vad som kan göras i form av tex arbetsskor men det kan kommunen betala så jag har bara haft råd med ett par ä jag halvtid av min tidigare tid till början av mars. Jag har ännu inte fått mötet men när jag får det undrar jag vad som jag kan begära? Enligt läkaren och sjukgymnast så ska jag inte gå eller springa tills detta är läkt, vilket kommer att ta flera månader. Jag är anställd som boendehandledare men kan man få jobba inom något annat område eller är det bara som boendehandledare jag får jobba?

l'm back

Åsa S
0

Är det kommunen så borde du få kunna jobba med annat inom kommunen gissar jag åtminstone var det så för runt 25år sedan då jag jobbade på en parkavdelning då jobbade även en dam där som annars jobbade som förskollärare inom kommunen och som hade varit utbränd och som var tvungen att testa nått annat inom kommunen för att arbeta sig tillbaka. Hon ville först inte komma och jobba med oss på parkavdelningen men efter att hon testat nån vecka tyckte hon det var toppen. Berätta gärna hur det gått.