Jobb iFokus

Jobb

Etikett01-allmänt
Läst 1778 ggr
Carmarino
1

Märkligt krav i jobbannons

Fick förslag på ett jobb som förpackningskoordinator till ett multinationellt företag. Man kan ju tycka att ett multinationellt företag kan ha råd att förse sina anställda med datorer, så därför blev jag något förvånad när detta var ett av kraven:

"Har tillgång till egen PC-dator att använda i det dagliga arbetet."

Är det vanligt att man ska tillhandahålla dator själv på ett jobb? Jag har aldrig sett det tidigare vad jag kan minnas.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Hayabusa]
0

Nog räknas en PC som ett normalt arbetsredskap? Märkligt krav.

[[eskils_]]
0

Märkligt om det stod som ett krav! Men de kanske menar att man får en dator där som bara man själv disponerar över? 🤔

Carmarino
0

Det stod i listan över "krav", och det stod exakt så som jag skrivit. Även om det inte stod utskrivet just krav så var det en lista över det de ville att man skulle ha. Efter det kom en lista på det som var önskvärt, så jag fattade det som att man skulle ha en egen dator för att komma i fråga för jobbet.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Åsa S
0

Låter jättemärkligt att man ska stå för arbetsredskap själv, möjligtvis ifall man jobbar hemifrån då tänker jag men då ska man ju ha ersättning för slitaget.

Carmarino
0

Ja, det tycker jag också. Det känns inte som ett seriöst företag, även om det är multinationellt. Själva anställningen är ett konsultuppdrag, så man är inhyrd från ett bemanningsbolag. Tycker det är lite märkligt att inte de reagerade på det här kravet.