Jobb iFokus

Jobb

Etikett: 02-vägen-till-ett-jobb
Läst 757 ggr
Miss autumn
0

Byta yrkeskategori

Jag har jobbat i butik sen jag var 15. Fortfarande 10 år senare är jag i samma bransch fast har bytt mellan fackhandels butiker. Senaste året på mitt nuvarande jobb har varit hemskt, från att ha varit chefens favorit under de senaste 5 åren till att bli hans måltavla för all hans negativitet. Jag har pratat med honom vid flera tillfällen i hopp om att kunna kommunicera oss vidare men enligt honom är allt perfekt - tills han senare pikar ner mig till botten med alla punkter jag tagit upp under dessa möten. Totalt respektlöst och oproffsigt. Det här arbetsklimatet tar sönder mig. Min inspiration och arbetsglöd som tidigare kännetecknat mig försvinner när han är på arbetet. Jag behöver byta yrke till något där jag kan finna inspiration igen. Med motiverade människor. Jag känner att jag vill bort från handels och göra något helt annat. Har ni tips på yrken jag kan söka efter? Min dröm vore att kunna utvecklas igen, vara bland framåtgående människor. Jag vill ha ett aktivt yrke där jag får möjlighet att använda min kreativitet och sociala förmåga. Vad jobbar ni med som upplever att ni får detta i arbetslivet? :)

Stallmima
0

Har tyvärr inga tips om jobb men har du tagit upp detta med facket?