Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 969 ggr
Mia-45
2019-11-17 09:29

Särbehandling?

Fick veta igår genom bilder på FB att personalen på jobbet haft fest på Kosta. 

Frågade en ssk idag om detta och alla ska ha varit bjudna. Från läkare till receptionister. 
Men jag har inte hört ett skit om denna fest? Jag är sjukskriven på 100% men jag ska väl ändå få förfrågan om jag vill vara med? 
Tycker detta är kränkande och särbehandling. 
Att man som sjukskriven inte räknas längre som en i gänget. 
Vad anser ni?

Annons:
Maria
2019-11-17 09:45
#1

Jättekonstigt att du inte har fått veta och ganska dålig stil faktiskt.

Är man sjukskriven så kanske det inte är så lämpligt att gå på fest med jobbet. Det är kanske så de tänker men du skulle ju absolut fått veta det.

De perioder jag varit sjukskriven så finns det inte på kartan att jag skulle gå med på något jobbevenemang. Då har jag alltid fått tacka nej såklart.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

beem
2019-11-17 10:15
#2

Du skulle absolut ha fått en inbjudan och sen är det ju du själv som avgör om du kan gå. Det ska arbetsgivaren inte avgöra. Så dålig stil av dom.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Mia-45
2019-11-17 10:35
#3

#1 Spelar ingen roll om jag är sjukskriven. Det kan inte min chef bestämma om jag ska gå eller inte. 
En förfrågan kunde jag gott ha fått. Man går inte förbi någon oavsett om man jobbar eller är ss. 
Och jag kunde mycket väl gått. Jag är hemma för stress och utmattning och kanske hade behövt en stund med mina kollegor. 

#2 Håller med. Känner mej som en kastad disktrasa.

Mia-45
2019-11-17 12:00
#4

Frågade en av ss nu på jobbet och mail HADE gått ut även till mej.
Under tiden jag vart sjukskriven. Kom tillbaka 1:a okt och hade en lååång maillista att läsa. Så detta har jag nog bara missat i alla. 

Får skylla mej själv. 
Men som en annan jag skriver med nu som jobbar på den andar filialen…att de kunde skrivit och frågat dej iallafall. 
Men men….
Saken utagerad…ingen särbehandling. 😃

Sabah
2019-11-17 12:06
#5

Det hade varit ett ypperligt tillfälle för din chef och dina kollegor att visa att de bryr sig, det är nog jobbigt att vara sjuk man tappar också den sociala biten. Även om man skulle tacka nej så har man blivit tillfrågad och känner att man räknas! Ingen annan ska fatta beslutet åt en! Förstår att du känner dig kränkt! Omtanke är läkande! Stor kram till dig! ❤️ Edit vi postade samtidigt.. Skönt att att det inte var så! Kram ❤️


💖🧡💛💚💙💜

Mia-45
2019-11-17 12:18
#6

#5 
Ja jag hade bara missat det av alla mail jag hade då jag jobbade. 
Kändes skönt ändå att ta reda på detta så jag slipper gå omkring och vara arg och ledsen. 
Kram ❤️

Annons:
Maria
2019-11-17 12:34
#7

Skönt att du inte var utanför mejllistan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

beem
2019-11-17 12:39
#8

Så skönt att det som löste sig. Bitterhet, ilska och ledsenhet är så jobbigt att bära om man känner sig särbehandlad.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Mia-45
2019-11-17 12:40
#9

#7 Jamen precis Maria.
Sen är det ju upp till mej hur jag läser de….eller inte läser de. 😃

Mia-45
2019-11-17 12:41
#10

#8 Exakt. Jag mår ju inte bra redan nu och ville reda ut detta. 
Gå och grubbla på det med hade jag inte lust till. 
Jag är sån att jag måste reda ut saker så fort det går.

Upp till toppen
Annons: