Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1596 ggr
Yehet121
2019-10-03 16:21

Säga upp mig?

Hej! Jag har nyligen fått jobb som telefonförsäljare och jag har under månaden som gått haft stora problem med huvudvärk pga arbetsplatsen. Vi sitter tajt packade, man hör knappt kunden för att kollegornas röster stör och det är väldigt dålig luft på arbetsplatsen. Första veckan tänkte jag att det säkert var för att jag var ovan vid arbetet men nu efter dom här veckorna så har jag fattat att det är mer än så. Huvudvärken kommer inom 3 timmar in på arbetsdagen och den är oftast tillbaka på eftermiddagen igen. Detta har resulterat i att jag varje arbetsdag har tagit minst en huvudvärkstablett och det känns så otroligt ohälsosamt att behöva ta det varje dag bara för att klara av att vara på jobbet utan att kräkas eller svimma. Jag kommer hem varje dag och vill gråta för att jag är så trött på att ha ont i huvudet!

Annons:
Cireea
2019-10-03 16:35
#1

Jag tycker att det inte verkar vara hälsosamt för dig, utifrån det du beskriver, och ditt mående borde komma i första hand. Däremot är det bara du själv som kan ta beslutet om att säga upp dig eller inte.

Är jobbet värd din ohälsa?
Går det att prata med en chef om situationen och få den förbättrad?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maria
2019-10-03 16:35
#2

Det bästa att göra är väl att besöka en läkare angående din huvudvärk så att man kan reda ut vad den kommer ifrån. Det kanske är en bra början? Du kanske kan bli sjukskriven och se om det blir bättre då?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Caersa
2019-10-03 16:59
#3

håller med #1 och #2

Sabah
2019-10-03 18:33
#4

Låter inte som någon bra arbetsmiljö! Har ni något arbetsmiljöombud som du kan vända dig till?


💖🧡💛💚💙💜

koppargaller
2019-11-17 10:28
#5

Är du med i facket?

Upp till toppen
Annons: