Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 565 ggr
Briza23
8/29/19, 11:20 PM

Trakaseri mot kunder inom hemtjänsten

har haft flertal personer som kommer från hemtjänsten hos min mormor. Men den aktuella hemtjänsten har ingen respekt eller lyssnar på vad hon säger. Hon har en hjärnskada och det svårt för henne att kontrollera stress, och hon har koncentrationssvårigheter och det tar längre tid för henne att tänka ut saker, kortfattat hon behöver mer tid och hjälp med hennes vardagliga saker. Men kvinnan som jobbar just nu oroar sig mer om att prata på telefon när hon ska hämta henne från taxin eller pratar med vänner när hon egentligen ska jobba. Hon flinar ibland till det hon säger och hon lyssnar på inget av det hon säger, hon har ingen tålamod och hon har ingen förstånd för vad en person med en hjärnskada är utan behandlar henne som om hon vore frisk och kan klara av saker själv, det är just därför hon hemtjänst, men egentligen borde hon ha en personlig assistent. Hur kan jag göra för att ansöka om personlig assistent om det ändå nekar och kan jag få något av den dåliga behandlingen dom gett henne?

Annons:
Maria
9/9/19, 9:10 PM
#1

Hur gammal är din mormor? Jag har för mig att är man äldre än 65 så är det hemtjänst som gäller såvida man inte haft assistent tidigare. Vad menar du med att du ska få någonting av den dåliga behandlingen?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: