Annons:
Etikett05-arbetsförmedlingen
Läst 553 ggr
Carrosh
2019-06-11 19:02

Yrkesutbildning via AF

Jag har äntligen hittat vad jag vill göra, men enda vägen dit verkar vara via yrkesurbildning via Arbetsförmedlingen. Har hört om att det kan vara svårt att få utbilda sig om man redan har ett jobb, men hur går jag då tillväga? Har en fast tjänst men är så urbota trött på mitt jobb, det tär på mig mentalt och går dessutom inte riktigt ihop med familjelivet. Har letat efter annat att göra ett bra tag nu, och har äntligen hittat något jag vill. Behöver jag säga upp mig för att få tillgång till dessa studier?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Eliinn
2019-06-11 19:22
#1

Tror du måste varit inskriven i något av AFs program för att få tillgång till utbildningarna tråkigt nog … Jag var arbetslös en kort stund nyligen och hittade en utbildning som bara verkade finnas hos AF i den staden jag bor i men fick till svar att man måste vart arbetslös och  inskriven hos AF en viss tid och med i ett speciellt program …

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Carrosh
2019-06-11 19:26
#2

#1 Det är ju superdumt om det är så, jag menar, hur ska man få in folk i branscherna där det behövs folk om man inte kan utbilda sig om man inte vart arbetslös ett tag? Ska in på arbetaförmedlingen imorgon bitti på väg hem och prata med dem, kanske det kan finnas en annan väg in i så fall? Vill verkligen det här! Men vill inte gå arbetslös för den sakens skull, har ju barn att försörja också.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Eliinn
2019-06-11 20:26
#3

Jo håller med, tråkigt när dem ska va så fyrkantiga…

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Upp till toppen
Annons: