Annons:
Etikett05-arbetsförmedlingen
Läst 883 ggr
Mia-45
2019-05-27 17:29

Lönebidrag

Hej.

Nån som vet nåt om Lönebidrag här inne?
Jag ska eventuellt få en anställning hos min syster och vill ha lönebidraget med mig från förra arbetet. 
Men en handläggare på AF (som läste sej till detta och inte är varm i kläderna på just sånna här bidrag) sa att man som syskon inte kan få detta bidrag. 
Men både min syster och jag läste bara make/maka. Inte syskonskap. 

Nån här som vet vad som gäller?

Annons:
Soligajag1
2019-06-16 15:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hejsan ! Jag har jobbat på olika företag med lönebidrag , Du kan söka lönebidrag när du anställer en person med nedsatt arbetsförmåga. Då kan vi stå för en del av lönen under en period. Lönebidraget är till för att kompensera för anpassningar som kan behövas på arbetsplatsen. Nivån på bidraget beror på vilken anpassning och stöd personen behöver. Det har nog inget att göra med att det är din syster du ska jobba för , hon måste ta kontakt med Arbetsförmedlingen , din handläggare , sedan skickar dem vidare ärendet till dem som har hand om lönebidrag , Det kommer att dröja ett tag , din systers företag måste va godkänt . Lycka till ! Gå in på AF sida och läs om Lönebidrag ,

HH 🙂

Mia-45
2019-06-17 13:07
#2

Hej

Jag har pratat med flera på AF om lönebidrag. Det går inte att få det om man är syskon. 
Men ett Nystartsbidrag ska gå, säger de. 
De menar på att är man släkt så kan man fuska med ett lönebidrag. 
öhhh???…..det kan man väl med andra bidrag också. 
Så jag förstår inte varför man inte kan få det ena men det andra. 
Kanske för man bara får ha Nystartsbidrag i 2 år. 
Så vi har skrivit i ett sådant som jag ska lämna in idag.

Upp till toppen
Annons: