Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1545 ggr
[Forest]
1/13/19, 9:01 PM

Sommarjobb 16 år

Hej. Har en dotter på 16 år hon fyller 17 år i augusti. Nu ska vi fundera på söka sommar jobb men vad är okej att söka somnarjobb. Själv jobbar jag i butik och vi har krav att man måste vara 18 år. Vad tjänar man på hamburgeresturanger Max mm?

Annons:
shia
1/13/19, 9:19 PM
#1

sök på något litet café/glass kiosk.

fyller 16 nu, sommarjobbade på glasscafé förra året. 15 år då. vag eg tänkt jag skulle hjälpa till ibland med typ disk å duka undan osv, men efter jag provjobbat en dag å typ lärt mig det mesta med kassan å allt XD så fick jag jobba när/hur mkt jag ville. och sommarjobbade hela sommaren. Hade lön på 85 kr/h. jobbade inte så mkt men tjänade ihop drygt 9000 innan skatt(eller, de betalade ju skatt då de ej visste hur mkt jag skulle tjäna då jag fick månadsvis, men fick ut typ 6000 tror jag så ja, borde få 3000 typ eller ja, hur jag nu tänkte. 

visserligen var jag yngst, de andra var den yngsta 17. han hade jobbat på susih bar, max osv och enligt honom var cafét/sushin bäst. då de var ganska stressigt på max samt fick han mkt bättre betalt här, ksk fick 60/h max? ingen aning.

Calcifer
1/13/19, 9:22 PM
#2

Innan jag fyllt 18 sommarjobbade jag som städare på sjukhuset och i ett café. Fick 17 000 som städare och 10 000 i caféet.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Forest]
1/13/19, 11:36 PM
#3

Tusen tack fick lite mer o fyndera på cafe kan ju passa henne fint. Städare kan bli lite svårt men kan ju prata med en jag känner o se om dom behöver sommarjobbare 👍

Jojaton
1/14/19, 12:13 AM
#4

Snabbmatskedjor (iaf McDonalds, kan inte tänka att Burger King och Max skulle vara annorlunda) har kollektivavtal, så du kan se löner på Hotell & Restaurang. Inte så bra lön, inte särskilt roligt arbete, men fruktansvärt bra erfarenhet och ett ställe där man kan knyta mycket kontakter. Dessutom väldigt positivt att ha på CVet.

Johanna - Instagram

[Forest]
1/14/19, 9:58 AM
#5

4 tack får kolla lite vad tim lön ligger på och kraven hur man får jobba i den åldern. 😁

Lona
1/23/19, 1:23 PM
#6

Jag jobbade på servicehus (äldreboende) som tonåring. En otroligt nyttig erfarenhet som näst intill borde vara obligatorisk. Inte så bra betalt, för det är väl knappast bättre nu, och det kan vara ganska tuffa uppgifter. Då tänker jag inte rent fysiskt (vilket också kan vara jobbigt) utan att man får möta människor i alla möjliga situationer. Men man får så mycket tillbaka och lär sig ödmjukhet och medkänsla. Jag jobbade även på 4H-gård, både som vanlig personal och som lägerledare. Inte bra betalt det heller men absolut det roligaste jobbet jag någonsin haft, i synnerhet lägren.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
[Forest]
1/23/19, 8:38 PM
#7

6 4H gård finns inte i våran kommun tyvärr fanns när jag var liten skötte om 2 ponnys. Det hade vart roligt som jobb nyttigt ansvar med djur och prata om djuren till besökare. Äldrevården tror jag dom vi ha lite äldre än dottern men har nämnt det jobbet. Tycker som du otrolig nyttigt jobb👍👍👍

Upp till toppen
Annons: