Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 1811 ggr
Springflower_Haruki
10/4/18, 11:34 PM

Jobba som minderårig

Jag är en tjej på för tillfället 14 år som funderar på att börja jobba till nästa år, alltså samma år som jag fyller 15. Jag har kollat runt på massor av ställen och pratat med lite olika affärer men ingen verkar vilja ha så unga arbetare. Jag kan jobba med vad som helst men vill helst jobba med djur som hund vakt/dagis eller försäljning och kommunikation som affärer eller liknande. Jag kan jobba nästan alla dagar i veckan och om det är under sommaren som ett sommarjobb hela tiden annars efter 16. Jag har som sagt letat över allt men verkar inte finna något så därför tänkte jag lägga upp detta och undrar om ni känner någon som söker lite yngre arbetare eller några ställen i närheten av er som gör det. Gärna i södra Stockholms områdena. Jag har också praktiserat tidigare då jag jobba på ett privat företag med försäljning och kommunikation med människor. Jag har även tagit hand om hundar tidigare och är väll medveten om hur man hanterar dem. Samt så har jag haft mindre djur som katter och kaniner. Om ni vet något skriv gärna!

Annons:
Åsa S
10/11/18, 7:16 AM
#1

Är man under 15 får man inte jobba med så mycket utan mera sånt som barnpassning, lättare ogräsrensning kanske gå ut med nån grannes hund och liknande. Riktiga anställningar är krångligare det finns många regler och det brukar behövas vårdnadshavares godkännande och det kan behövas rektors godkännande ifall man jobbar på vardagar + det finns inte så många uppgifter man får jobba med när man går i grundskolan.

https://www.av.se/globalassets/filer/publikationer/broschyrer/sa-far-barn-och-ungdomar-arbeta-broschyr-adi043.pdf

[Forest]
10/13/18, 11:58 AM
#2

Kul att du är villig att jobba. Har inte en aning om vad man får jobba med i din ålder möjligen bärplockare?

Upp till toppen
Annons: