Annons:
Etikett07-anställningsintervju
Läst 1137 ggr
Blanksteg
2018-09-19 15:57

Ska jag nämna detta under intervju?

Jag jobbar extra via bemanningsföretag hos ett företag, inom logistik. Det gör jag under vissa perioder, inte hela året. Jobbat där de senaste två vintrarna. Jag har dock ansökt dit direkt istället, för att bli anställd av själva företaget. Jag har dock fått veta att de tycker mkt bra om mig men att jag inte håller tillräckligt högt tempo. Man packar helt enkelt paket, och det ska vara lyxigt packat, mkt noggrant. Men det blir så att mitt fokus är mer på det kvalitativa än på tempot. Jag försöker öka tempot men det är svårt. Kommer inte upp i tillräckligt högt antal paket i timmen. Tror inte jag kan så mkt bättre faktiskt, är inte lika snabb som andra.

Jag tänkte söka mig till ett annat företag inom logistik, och de lär vilja ha referenser från ovan företag. Jag har en referensperson från företaget. Bortsett från att jag är lite för långsam så kommer jag ju få bra referenser därifrån. Men… om jag får komma på intervju, bör jag vara helt ärlig och ta upp detta? Så att jag i förväg kan förklara det, ifall referenspersonen i efterhand skulle nämna det när företaget ringer henom. För de lär ju fråga referenspersonen hur jag arbetar i högt tempo. Den tjänst jag tänkt söka verkar bara handla om att skanna paket och placera dem på rätt ställe, och det lär ju inte vara samma problem för mig som det är på ovan företag.

Annons:
Honestyisdead
2018-09-19 16:06
#1

Nej ta inte upp negativa saker.

Sommarek
2018-09-19 16:07
#2

Det är ju inte säkert att de håller samma tempo på det andra stället, så låt det vara. Det är synd att börja en intervju med att anta att man inte är bra nog.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Soligajag1
2018-09-24 18:44
#3

Jag håller med #1 , 2 . Ta inte upp det under intervjun . Alla arbetsplatser har sina egna rutiner , krav , tider mm. Låt dem själva se hur du jobbar . Lycka till!! 😀🌺

HH 🙂

BlåPastell
2018-11-25 20:05
#4

Ta inte upp negativa saker som är direkt relaterade till jobbet, det minskar bara dina chanser att få jobbet.

https://www.youtube.com/channel/UClGM27x5NbIO8ODd7aW5I9Q?view_as=subscriber

Upp till toppen
Annons: