Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 1361 ggr
[miasvall]
2018-09-17 18:36

Frågor till er som jobbar som djurvårdare

Hej jag ska nu plugga till djurvårdare på grundläggande nivå och jag har lite frågor om det.

Efteråt om man får jobb på en veterinärklinik vad exakt krävs det av en och vad brukar man få göra?

Är det många tunga lyft varje dag? Jag är ganska klen och otränad så borde man börja styrketräna och hur tungt brukar man få lyfta? 

Vart kan man jobba förutom på en veterinärklinik?

Annons:
[Wijnja]
2018-09-17 18:42
#1

Man får bara gör dem lätta sakerna som klippa klor städa mm ge medecin

[Wijnja]
2018-09-17 18:42
#2

Som undersköterska får gör fast man jobbar med djur i stället

[miasvall]
2018-09-17 18:46
#3

#2 Ok så det är inget som att lyfta upp stora hundar tillexempel?

[Wijnja]
2018-09-17 19:11
#4

Det brukar ägare göra själv oftast är det dem som har läst på universitetet brukar göra sånt

[Wijnja]
2018-09-17 19:11
#5

Det är från klinik till klinik

[Forest]
2018-09-30 21:42
#6

Man har sänk o höjbara bord och visst får du säkert hjälpa till att lyfta hundar med hjälp av antigen ägaren eller vetrinären. Finns äldre djurägare där av tror jag att du kmr få hjälpa till. Sen kan det vara mer än klippa klor, ge medicin o städa. Raka ner päls om någon behöver. Hålla djur så vetrinären kan undersöka den allt från fåglar till orm. Vi åker till mindre lugn veterinärklinik o där hoppar även sköterskan in vid behov hon gillar sitt jobb brukar alltid prata med henne då hon har samna hundras som oss 😃

Annons:
Katti
2018-10-05 00:07
#7

Fast är det inte en djursjukskötare (tidigare djursjukvårdare) som jobbar på veterinärkliniken? Pluggar man inte vidare efter djurskötarutbildningen är nog risken stor att man får göra väldigt mycket rutinjobb, som städning och rastning av hundar till exempel. Men det beror ju helt på vilka andra som också jobbar där och hur just det stället fungerar!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus