Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1486 ggr
blåbärspajen
2018-09-11 18:11

hitta jobb på mindre ort?

Hej

Jag är intresserad av att flytta till en mindre ort men hur hittar jag jobb? Jag söker i t.ex. Skåne län men då får jag nästan enbart fram jobb i Malmö.. (om jag söker på arbetsförmedlingens sida).  Finns det någon annan sida där man kan hitta jobb på dom mindre orterna? Eller hur gör man?

Annons:
Herveaux
2018-09-11 18:32
#1

Skicka ut spontanansökningar till företag och verksamheter på orten. 🙂

Fundera över hur långt du kan tänka dig att pendla till jobbet och skicka ut spontanansökningar till intressanta arbetsgivare även på de orter som ligger på ett rimligt pendlingsavstånd. 

Jag själv har fått mina anställningar på det viset.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

parsley
2018-09-11 18:46
#2

Offentlig sektor finns i alla kommuner, om du kan tänka dig att jobba inom hemtjänst, på särskilt boende, LSS eller barnomsorgen. Det kan variera mellan olika kommuner vilka krav på utbildning de har för att anställa. Skolor finns också i alla kommuner, men jag vet inte hur lätt det är att få lärarjobb utan utbildning.  Kontakta de kommuner du är intresserad av att bo i och hör efter.

blåbärspajen
2018-09-11 20:58
#3

#1 jo det kan jag göra iof :) tack

Grodan
2018-09-28 21:16
#4

På mindre orter går du direkt till ställen du vill jobba på och berättar det. "Hej, jag söker jobb, har ni något att erbjuda". Typ. 😃 På landet finns inget annat verkar det som. MEN är man inte släkt med någon eller ingift kan det vara lite svårt i början…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Forest]
2018-09-28 21:30
#5

Nu bor vi i liten stad. Jag gjorde som så att jag ringde o fråga om man kunde få några minuter med butikchef/ägaren mm Jag fick 2 att välja på då jag gillar mer rörelse så valde jag jobba där det händer mer på än mindre butik. Jag skicka inte in cv utan gick mer för få ett litet hum hur det verkar vara men även visa här är jag 👋 Jag kan tipsa om gå in på den kommunen du vill flytta till / kan tänka dig flytta till. Där står det ofta om företag o även kan man ibland se lediga jobb. Jag tror att det är bättre att ringa o prata för sen säga något att man skickar sitt cv. Jag tar ofta imot cv o ger till min chef o jag säger vad jag tycke-trevlig rak tjej/kille nogot blyg men trevlig. Jag brukar alltid ta det jag tyckte var bra.

tlover
2018-09-28 22:59
#6

Nuförtiden finns det ju också en hel del jobb som man kan göra hemifrån om man har bra internet, tex telefonförsäljare. Inte det mest glamorösa men det är relativt enkelt att få såna jobb.

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: