01. Allmänt

hitta jobb på mindre ort?

2018-09-11 18:11 #0 av: blåbärspajen

Hej

Jag är intresserad av att flytta till en mindre ort men hur hittar jag jobb? Jag söker i t.ex. Skåne län men då får jag nästan enbart fram jobb i Malmö.. (om jag söker på arbetsförmedlingens sida).  Finns det någon annan sida där man kan hitta jobb på dom mindre orterna? Eller hur gör man? 

Anmäl
2018-09-11 18:32 #1 av: Herveaux

Skicka ut spontanansökningar till företag och verksamheter på orten. Glad

Fundera över hur långt du kan tänka dig att pendla till jobbet och skicka ut spontanansökningar till intressanta arbetsgivare även på de orter som ligger på ett rimligt pendlingsavstånd. 

Jag själv har fått mina anställningar på det viset. 

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2018-09-11 18:46 #2 av: parsley

Offentlig sektor finns i alla kommuner, om du kan tänka dig att jobba inom hemtjänst, på särskilt boende, LSS eller barnomsorgen. Det kan variera mellan olika kommuner vilka krav på utbildning de har för att anställa. Skolor finns också i alla kommuner, men jag vet inte hur lätt det är att få lärarjobb utan utbildning.  Kontakta de kommuner du är intresserad av att bo i och hör efter. 

Anmäl
2018-09-11 20:58 #3 av: blåbärspajen

#1 jo det kan jag göra iof :) tack

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.