Annons:
Etikett09-bemanningsföretag
Läst 778 ggr
Stallmima
9/9/18, 1:07 PM

Bemannings"konsult" !!

Är du "konsult" på ett bemanningsföretag?  Berätta gärna vad du gör,  hur blir du behandlad? Är du på långt "uppdrag"  eller får du bara korta?    Är du nöjd med din anställning?

Annons:
sp0ngeb0b
9/30/18, 5:43 AM
#1

Jag var konsult när jag pluggade på gymnasiet och högskolan. Det var på två olika bemanningsföretag för studenter. Jag hade ett lite längre uppdrag, det varade kanske 3-4 månader men förutom det var det mycket engångsjobb.

Det längre uppdraget var på postkontor och då sorterade jag post, fick antingen morgonpass 6.30-9.30 eller eftermiddag 15.30-18.30. Ibland kunde passen vara längre men oftast såg de ut så. Det var ett helt okej jobb, rätt tråkigt men periodvis fick jag mycket jobb och det var bra betalt. Under sommaren fick jag dock ingenting så då fick jag söka annat.

Jag gjorde väldigt mycket inventeringar åt större butiker och då fick man liksom ett pass åt gången bara. Man fick ansöka för varje inventering separat men det var ofta som de kontaktade mig och frågade om jag ville jobba på nästa inventering, om jag redan hade inventerat hos det aktuella företaget. Hos ett av företaget fick man 8-timmarspass antingen morgon-eftermiddag, eftermiddag-kväll eller nattpass. På de andra ställena var det oftast morgon eller kväll och ca 4 timmar åt gången.

Hade några andra tillfälliga jobb med som att t.ex. stå i matbutik och be kunderna att lämna sin mailadress för att vara med i en kundundersökning. Det varade i ett par veckor. 

På vissa ställen var lönen riktigt bra (ca 150 kr i timmen) men på andra var den mycket lägre. Att jobba sådär sporadiskt funkade bra som student men nu när jag inte pluggar längre hade jag inte velat arbeta så. Jag blev oftast behandlad bra men det var sjukt störigt att inte ha någon personlig relation till sin chef, och det var ofta massor av olika personer från bemanningsföretaget som hörde av sig till mig så det var svårt att veta vem jag skulle höra av mig till liksom. Lite rörigt så att säga. Men de höll bra kontakt per sms och skickade alltid ett meddelande om jag blivit inbokad på något pass på postkontoret. Så jag har rätt bra erfarenheter från dessa bemanningsföretag, men min vän som jobbat på samma ställe men på längre uppdrag än mig har blivit mycket sämre behandlad. Så det beror nog mycket på vilka företag det är man blir placerad hos och sådär.

Upp till toppen
Annons: