Annons:
Etikett04-yrken
Läst 1422 ggr
The_snow_falls
2018-08-30 21:02

Hjälp, tips på jobb

Hej alla påhittiga Jag behöver hjälp med att komma på bra, passande jobb. Jag har jobbat med att utbilda hästar i 10 år och som ridlärare i 5 år. Jag utbildade mig senare till fritidsledare och har jobbat, på fritidsgård, som ledsagare, som vikarie på högstadiet, på even, på LSSboende och ungdomshem. De sista 3 åren har jag jobbat i lågstadiet som resurs/assistent och på fritids, något som jag egentligen trivs väldigt mycket med men jag blev utbränd (pga stress och trauman i barndomen/ungdomen) tidigt i våras. Efter sommaren har jag gått upp till 75% igen men idag, efter 4 veckor kom panikångesten tillbaka och jag inser att jag behöver byta yrke (ångesten kommer främst vid stress och höga ljud) . Jag är fast anställd i kommunen och har lättast för att byta till något inom kommunen men hjärnan står still. Någon som har något bra tips?

Annons:
[Forest]
2018-10-01 09:21
#1

Rent spontant så tänker jag på jobba med dom med  något handikapp och häst/ponny. Det är många olika när jag var själv under isen så var det så skönt att bara få pyssla om en häst som fick mig att "vila upp mig"  :) Har din kommun en ridskola finns det möjlighet till det så kanske det skulle vara något.   Att kanske få hålla lektion eller möjlighet att rida ut på lugn trygg skogsmulle då ledd ridning kan ge en massa. 

När jag körde ponnytrav var det ett hem som hjälpte ungdomar med missbruk bakom sig att mjukna upp och börja med hästar så visst kan man hjälpa många med byta intressen eller få sin dröm uppfylld 🙂

Siya
2018-11-27 21:33
#2

Det kan vara till fördel att göra en självinventering, dvs.  att identifiera dina personliga egenskaper, värderingar, vad som fungerar utifrån dina förutsättningar etc.  kartlägg dina styrkor/kompetenser. Identifiera vad du är  intresserad av. 

När du har arbetat med ditt inre blir det nog enklare att kunna identifiera arbetsområden som du är intresserad av och som fungerar. Lycka till! :)

Upp till toppen
Annons: