Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1589 ggr
Blanksteg
2018-05-16 14:15

Om olika jobb skulle krocka

Jag kommer ha ett vikariat i en månad under sommaren, som börjar i slutet av juni. 

Jag söker nu samtidigt andra jobb också, och hittat ett som jag vill söka. Men det kommer ju i så fall krocka med vikariatet i sommar. Båda är dock på halvtid, och det jobb som jag nu hittat har flexibel arbetstid, men man ska nå ett visst antal timmar per vecka.

Tror ni att det funkar att söka ändå? Och kanske att man komma på en lösning som gör det möjligt för mig att jobba på båda ställena samtidigt? Jag har redan tackat ja till vikariatet och vill inte vara jobbig och ta tillbaka det om jag nu skulle få det andra jobbet också. Det andra jobbet är ju tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Annons:
nypisnina
2018-05-26 12:51
#1

Självklart måste du tänka på dig själv och söka jobbet som ger en chans till en tillsvidareanställning. Om det sen är så att det inte går att lösa att du jobbar med båda jobben så hade jag valt tjänsten som kan leda till fast jobb, helt klart!

Honestyisdead
2018-06-03 08:42
#2

Om ni inte skrivit avtal än är det lätt att ändra sig om du blir tvungen att välja bort et av jobben. Skulle vara riktigt dumt att tacka nej till något som kan leda till ett jobb.

Är ju inte ens säkert du blir erbjuden jobbet. Blir du det är det ju bara en kort tid du skulle behöva speciella tider så kanske har du tur. Det visar att du inte är rädd för att jobba vilket är attraktivt.

Blanksteg
2018-06-03 12:47
#3

Tack! :)

Fick inte jobbet tyvärr. Var såå nervös, och mitt minne blir så mycket sämre då. Samtliga frågor gick ut på att nämna exempel på situationer i ens arbeten. Hur man löst en viss situation, och så vidare (det är såna frågor jag är sämst på). Blev långa pauser och kunde inte svara på alla.

Upp till toppen
Annons: