Annons:
Etikett06-cv-personligt-brev
Läst 1635 ggr
Blanksteg
4/20/18, 8:55 PM

CV - bemanningsföretag

När man skriver CV och har med jobb via bemanningsföretag, när man skriver yrkestitel, ska man skriva "konsult" då eller titeln som representerar vad man faktiskt gjorde hos kunden? 

Och ska man skriva vilket företag man jobbade på? eller ska man bara skriva bemanningsföretagets namn?

Annons:
OnlineCores
4/20/18, 10:17 PM
#1

Jag skulle skriva vad jag gjorde som konsult, kortfattat. Det skulle jag vara intresserad i som arbetsgivare. Inte att man har varit konsult.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Blanksteg
4/20/18, 10:30 PM
#2

Ok tack! Jag brukar ju oavsett skriva titel och sen en kort text vad jag gjorde på arbetsplatsen, inte bara titeln.

Maja
4/20/18, 10:51 PM
#3

Jag skulle skriva så här (med påhittat  datum):

BEMANNINGSFÖRETAGETS NAMN                2015/10 - 2018/04

Kundens namn

Titel

Kortfattad sammanfattning om jobbet, vad du gjort etc. Börja texten med något i stil som "Jag hyrdes ut av [bemanningsföretagets namn] till [kundens namn] i en roll som [titel]."

Du har varit anställd av bemanningsföretaget, inte kunden. Men samtidigt ska du säga vilken kund du har varit hos.

sp0ngeb0b
4/21/18, 5:23 AM
#4

Jag har jobbat en del via bemanningsföretag, fick alla möjliga uppdrag som varade allt från en dag till flera månader. Eftersom uppdragen var väldigt olika har jag skrivit dem som varsin punkt på CVt. Skrivit typ kundens namn, titel, och sedan nämnt att det var via bemanningsföretag. Alla endagsuppdrag jag fick var samma sorts jobb så dem samlade jag som en punkt. 

Blev lite rörigt men jag menar att jag skrivit något i den här stilen:

Titel - Kundens namn - Datum
Jobbade som XXX via bemanningsföretaget XXX och hade följande arbetsuppgifter: XXX

Upp till toppen
Annons: