Annons:
Etikett04-yrken
Läst 8190 ggr
The_snow_falls
4/19/18, 11:06 AM

Fysiskt aktiva jobb

Hej all :) Jag försöker komma på fysiskt aktiva jobb. Kommer just nu bara på hundrastare och brevbärare. När jag tänker fysiskt aktiva så tänker jag yrken dör man rör sig mkt rent motionsmässigt :)

Annons:
Sindri
4/19/18, 11:17 AM
#1

PT, gymnastiklärare (beror iofs lite på vilken typ av lärare man är), trädgårdsarbetare, sophämtare (vissa om råden, en del kör mest bil), arborist.

Huygens
4/19/18, 11:30 AM
#2

Hemtjänsten, där behöver man röra sej även om man inte springer. Rörläggare och kabeldragare, men kräver kanske utbildning. Även visst byggnadsarbete, t ex cementgjutare när dom lägger golv, sätter ut armeringsjärn och fyller väggar. Takläggare och ventilationsinstallatörer. Asfaltsläggare, men dom jobbar mest på sommaren. Cykelbud, fast dom finns mest i storstäderna. Skogsavverkare, -röjare när det görs manuellt och kanske skogsinspektörer som måste gå runt och titta på träden och ifall det är översvämning någonstans. Brandbekämpare. Vissa jobb där man måste lossa och lasta en massa gods och paket. Blästringsarbetare.

Vissa av dom jobben kanske man står still och mest jobbar med överkroppen. Kan man få jobb som siminstruktör kan det ge motion för hela kroppen. Det finns många nysvenskar som gärna vill lära sej simma och inte riktigt haft den möjligheten i ursprungslandet.

Fjällguide och golftränare, kräver dock lite förmågor och bra kundunderlag. Golfcaddie får ju gå en del och släpa på klubborna. Trädgårdsanläggare och träd-/buskbeskärare.

Flyttpersonal, det finns vissa storföretag som hela tiden flyttar kontorsutrustning mellan olika bolag och lokaler, det tar dock på armbågar och knän.

Ha ha, vet ej om jag kom på något bra. Föda för tanken möjligen.

sp0ngeb0b
4/21/18, 5:26 AM
#3

Fastighetsskötare, byggarbetare och liknande jobb är ofta fysiskt med mycket lyft osv. Känner en som jobbar som fastighetsskötare, där ingår allt möjligt som att bära diskmaskiner in i lägenheter, klippa gräs, rensa ogräs, kratta och massa sånt kul så det kan ju bli rätt så fysiskt. 

Förutom brevbärare finns ju också tidningsbud som har liknande uppgifter.

Åsa S
4/22/18, 8:39 PM
#4

Systembolaget, det är rätt många kartonger som lyfts (12-15kg väger de ofta) + flaskor, vi fyller på hyllorna mellan 7-10 och snabbt måste det gå det är många som inte alls klarar av det tempot vi ofta har, det är som ett supertufft fyspass som är 3tim långt så svetten rinner verkligen. Sedan under dagen rör man sig hela tiden, man går runt och hjälper kunder, hämtar saker på lagret, tar emot pallar på lagret etc.

Halvdansken
4/26/18, 6:01 AM
#5

Polis, brandman, sjuksköterska, militär, lantbrukare, målare, snickare, servitör….

Hatar cancer och älskar vårlökar.

tlover
6/28/18, 10:44 PM
#6

Vissa typer av butiker/affärer. Min man jobbar på ica och går 15000+ steg/dag dessutom lyfter han ofta lådor på 20 kilo eller mer.

Men mycket har ju med ens egna inställning också, en av hans arbetskamrater kämpar för att komma upp i 5000 steg/dag

l'm back

Annons:
sp0ngeb0b
6/28/18, 10:58 PM
#7

Städare är också ganska fysiskt. Jag jobbar som det nu, städar hemma hos folk, och jag går runt 10.000 steg under en jobbdag (jobbar dock sällan 8 timmarsdagar utan snarare 6-7 timmar), och man blir rätt så varm av själva jobbet. Så inte i klass med byggarbetare eller så, men ändå.

224
6/29/18, 7:21 PM
#8

vårdpersonal, undersköterska/sjuksköterska i hemtjäst/sjukhus. min stegräknare visar 14,000 steg idag.

shia
7/21/18, 11:10 PM
#9

Hästsktötare Xd Mocka boxar, packa höpåsar, bära vatten, leda in å ut hästar, rida om man gör det. Sen tävlingsdagar springer man en del också å rör sig ännu mer. Har inte stegräknare längre(får inte det) men när jag hade det kom jag upp i iaf 12000 steg på förmiddagen å sen beroende på 5-6000 till på eftermiddagen.

Åsa S
7/22/18, 8:38 AM
#10

kompletterar mitt inlägg med mer info: Vi hade undersökning av hur vi jobbar om dagarna angående lyft och sånt ca 250 vinkartonger lyckades jag lyfta på en morgon och då räknades det inte när vi lyfte flaskorna för att ställa upp dem på hyllan utan man räknade bara hela kartonger som vi ställde ut i butiken

Grodan
7/22/18, 4:18 PM
#11

Restaurang.

Tidningsutdelare.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ElisabethB
9/16/18, 8:56 PM
#12

Lagerarbetare (jobbar på ett stort lager och vissa avdelningar går man hela dagen, andra packar man och på en avdelning plastar man in böcker som ska till bibliotek.. Har även jobbat som hästskötare och lackerare tidigare.. Båda är fysiska yrken..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Lona
9/28/18, 5:30 PM
#13

Förskolelärare (beror väl lite på hur man jobbar), bilmekaniker och däcksverkstad.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
[Forest]
9/28/18, 10:30 PM
#14

Butik större butiker gårman mycket under sitt jobbpass man gör även mycket lyft 💪 Att dra div pallar som tung kattsand som sen ska upp på hylla blir mer än 100 kg. Själv jobbar jag i butik som är stor blir mycket steg hit o dit från 6 på morgonen till 3 på eftermiddagen 🏃🚶🏃 Jobba med djur är det endel rörelse med kor,hästar,grisar mm Själv trivs jag med att ta i lite och trivs med det men alla trivs inte med det.

Upp till toppen
Annons: