Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1652 ggr
Mia-45
4/3/18, 6:58 AM

Favorisering

Har en arbetsgivare som nu gett en av mina arbetskamrater en veckas betald semester.
För att hon jobbat duktigt. 
Jag känner att Ok….det har hon verkligen gjort. Och är värd denna vecka. 
Men vi andra då?
Har inte vi jobbat precis lika duktigt??
Känns nedvärderande på sätt och vis. 

Hur hade ni tänkt och kännt om detta?

Annons:
Aleya
4/3/18, 7:27 AM
#1

Som jag ser det så har personen fått ok att ta ut en veckas semester. Jag förstår inte bitterheten i detta. Har man exempelvis sparad semester då kan man ju ta ut det. Och man har väl fått årets kvot för denna semestern nu. Så om ni fått kvoten nu så kan du ta ut semester också. Man kan ta semester när man vill

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
4/3/18, 3:48 PM
#2

Nej du missförstår mej Aleya. 

Hon har ingen betald semester just nu att ta ut. Utan fick denna av chefen. 
Hade absolut inget sagt om hon har rätt att ta ut betald semester!!
Hon får alltså en vecka extra betald. Och vad jag förstår det så kanske vi har 1-2 veckors betald semester att ta ut denna sommar då vi inte jobbat ihop vår kvot. 
Jag är inte bitter i detta men tycker att vi andra jobbar precis lika mycket som henne. Men vi får ingen betald semestervecka.

Aleya
4/3/18, 5:36 PM
#3

#2 om du är med i facket så ring och hör vad dom säger. Så kanske du kan få svar av chefen. För det låter ju skumt att dom bara säger så.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Huygens
4/4/18, 5:01 PM
#4

jag skulle tänka mej för två gånger

[Thiah]
4/4/18, 5:06 PM
#5

Hur kan chefen få ge bort betald semester?

Åsa S
4/7/18, 11:12 AM
#6

Kan väl ses som nån bonus och chefen får väl ge bort mer semester om hen vill bara fortsätta ge lön och låta nån vara hemma nån vecka och vi vet ju inte vad som ligger bakom kanske inte arbetsgivaren har berättat allt för de andra det kanske är nått mer än bara att hen jobbat bra på sistone. Kanske personen tidigare år kommit in på ledig tid för att hjälpa företaget  och dyl. och att arbetsgivaren nu betalar tillbaka.  Eller att arbetsgivaren vet nått om personens hälsa eller hemförhållanden som gör att denna person kanske behöver detta. Ingen av oss vet och arbetsgivaren får ju leda och fördela arbetet

Annons:
Mia-45
4/7/18, 11:15 AM
#7

#6

Tidigare år finns inte hos denna arbetsgivare eftersom både hon och jag började arbeta för honom i oktober förra året. 
Och hennes hälsa och hemförhållanden handlar det heller inte om då jag känner henne väldigt väl.
Men jag struntar i detta. 
Ville bara höra mej lite för :-)

Upp till toppen
Annons: