Annons:
Etikett05-arbetsförmedlingen
Läst 1976 ggr
Mia-45
2018-02-17 15:05

AF och aktivitetsstödet

Har en undran: Ska inte en handläggare på AF ha koll på hur de ska säga upp aktivitetsstöd?
De ska väl hålla koll på regler runt detta så det inte blir  fel i slutänden för den arbetssökande när denne inte behöver ha aktivitetssöd längre?
Speciellt om handläggaren har jobbat där i minst 20 år.
Jag har fått problem nu med detta när handläggare skulle avsluta detta stödet den 16:e oktober förra året. 
Jag får påminnelser om att jag inte lämnat in någon aktivitetsrapport. I 3 månader har dessa papper kommit. 
Har försökt att få svar av handläggaren så länge men först igår hörde hon av sej och ville vi skulle ses. 
För så enkelt var det inte att bara avsluta det, sa hon. Och att vi behöver ses för att prata om det. 
Men öhhhhh??? va???

Annons:
Soligajag1
2018-02-21 06:33
#1

#0  Hejsan ! 

Håller med dig om detta , med aktivitetsstöd och arbetsförmedlingen över huvudtaget .  Det är du själv som ska hålla reda på hur många dagar du har kvar tex, för OM det skulle bli så att du inga har kvar , får du börja om från början med 0 :- 

Idiotsystem !!  Avsluta det , och prata , konbstigt!! Det kan man väl bara ta via mail eller ett samtal Klart!! 

Tur att man har fått jobb nu , så det blir annorlunda.  

Lycka till.

HH 🙂

Mia-45
2018-02-21 17:33
#2

Det är jättemysko, Soligajag1. 

Hon sa nåt om att skulle jag bli sjukskriven så räknar de inte på den tiden jag jobbar (75%). 
Jag fattar ingenting. 
Men jag ska till henne den 27/2. Fick till och med påminna henne om att hon skulle skicka mej en tid. 
Har HON sabbat något med detta så får hon allt reda ut det med. Jag ska inte behöva bli drabbad om hon ju gjort något fel.

Upp till toppen
Annons: