Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 3798 ggr
Lakritsstjärna
2017-11-29 19:58

Drogtest ge falskt resultat?

Jag ska göra ett drogtest som är sista steget inan jag ska få jobbet. Jag har aldrig tagit droger i hela mitt liv har inte ens rökt en cigarett och dricker mycket sällan alkohol så jag borde inte ens vara orolig. Jag bakade saffransbullar och kanelbullar ikväll och åt några bullar efteråt. Jag läste att de kan ge falskt utslag på ett drogtest. Stämmer det någon som vet?

Annons:
Stallmima
2017-11-29 20:15
#1

Det ska det ju inte göra, saffran och kanel är ju inte droger

papa-bear
2017-12-08 18:00
#2

det enda som skulle kunna ge falskt resultat är vallmo som finns på typ gifflar, det svarta fröet, finns säkert på andra bröd med, men det var det enda jag kom på för tillfället.

vallhund
2017-12-08 20:29
#3

Den antidepressiva medicinen Venlafaxin kan ge falskt positivt utslag för Tramadol/Tradolan/Nobligan.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

papa-bear
2017-12-08 20:33
#4

förhoppningsvis så får man redovisa vilka mediciner man tar innan testet, mot uppvisande av intyg, innan man tar det, så det står klart vad som kan framkomma.

nypisnina
2018-01-07 15:50
#5

Vid drogtest så är min erfarenhet att man alltid får redovisa vilka mediciner man har tagit innan. På min arbetsplats så har vi ofta drogtester och där har det varit några killar genom åren som har fått falskt p.g.a. att de har ätit typ frallor med vallmofrön.

Farwuq
2018-01-19 10:18
#6

Testerna brukar vara med rim och reson, blir det positivt får ett andra noggrannare och mer specifikt göras, speciellt om man går på mediciner som kan påverka resultatet.
Själv går jag på flera kvalificerade mediciner sedan år, mitt resultat skulle bli positivt direkt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Huygens
2018-04-04 17:14
#7

Vallmokorn på franska ger utslag för opiumrökning enligt Mythbusters, tydligen i dagar efteråt.

Farwuq
2018-04-05 10:20
#8

Det är därför som det behövs en utredning och ett andra test av annan typ.
Man ska inte "döma" p.g.a. ett enkelt test.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: