Annons:
Etikett07-anställningsintervju
Läst 1321 ggr
Lakritsstjärna
11/28/17, 10:57 PM

Hjälp! Ska jag gå på intervju?

Hej Jag har sökt lite jobb och kommit vidare på andra intervju till alla 2 jobben.har varit på 2 intervjuer och ska på den 3:e på torsdag. I gör ringde de från ett av företagen och sa att jag fick jobbet, det jag helst ville ha. Jag tror att jag kommer tacka ja till det jobbet. Ska jag avboka den den 3:e intervjuen? Jag har inte skrivit på något kontrakt ännu men det jobbet jag vill ha vill skriva kontrakt med mig på tisdag. Bör jag gå på den sista intervjuen ändå för att se vad de har att erbjuda innan jag tar ett riktigt beslut? Ringt och terrat alla mina kompisar och alla tycker olika så jag känner mig jätte velig.

Annons:
Honestyisdead
11/28/17, 11:03 PM
#1

Har du inte skrivit kontrakt förstår jag inte varför du ens tvekar? En intervju är inget annat än en intervju.

Och om ditt drömjobb vill att du skriver på nästa vecka, så gör det. Varför inte? 

Du är inte fast där i evighet för det. Men du får meriter och då lär du inte ha svårt att skaffa annat jobb om du inte trivs.

Tjeja
11/28/17, 11:03 PM
#2

Gå på intervjun! Du har inget att förlora! Dra nytta av detta istället när du skall löneförhandla! 😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: