Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 1292 ggr
MaIin
2017-11-12 11:09

Vad ska jag bli när jag blir stor?

Hejsan! Jag är en tjej på 13 år och jag vet inte vad jag ska bli när jag blir stor. Ni tänker säkert, men du är ju bara 13år! Jo men nästan alla i 7an vet vad de ska bli och Vilken linje? de ska gå. Men jag har så måna drömjobb jag vill jobba med. Här kommer dom: Säkerhetspolis Polis Veterinär Skådespelare Eget företag Mäklare Som ni ser så har jag några jobb som jag vill jobba med. Men jag kan ju inte jobba med alla jobb… Så hur ska jag göra för att veta vilket jobb jag vill jobba med? Och Vilken linje? ska jag gå?

Annons:
Aleya
2017-11-12 12:37
#1

Den tråkiga sanningen: det blir sällan det man tänker sig bli i den åldern. Jag var bergsäker på att jag skulle bli kock i den åldern. Men jag intresserade mig för annat. Och nu är jag inom allt annat än kock. För livet kom och visade mig andra mer intressanta jobb som jag kunde hålla på med.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aleya
2017-11-12 12:41
#2

Men jag glömde ju skriva. Natur kan du ju gå men du kan även gå samhälls. För att bli säkerhetspolis måste du ändå bli polis i grunden och då kan du ha gått samhälls lika gärna som natur. Sen om du ska bli egen så tror jag att det kan finnas en linje för det inom samhälls. Veterinär så är det bättre med natur. Skådespelare… tja du… det är mer att man ska kunna få in foten på rätta stället känner jag det som.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
2017-11-12 12:46
#3

#0 Jag tror att precis som du skriver så har mer eller mindre alla en önskan i högstadiet om vad de ska bli. Ytterst sällan någon som vet 😉

Är man lite vilsen så kan det vara bra att söka någon linje som är bred och ger behörighet till Universitetet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Stallmima
2017-11-12 13:49
#4

Antagligen kommer du inte jobba med det du utbildat dig till (gymnasiet)  det gör inte jag i alla fall. Tycker det är konstigt att så många av dina kamrater vet vad de vill göra när de är vuxna. Ta din tid och bestäm dig inte nu vad du vill utbilda dig till, det kommer nog så småningom. Hoppas du kommer på något vettigt    😎

drika
2017-11-23 10:11
#5

Lovar dig att många kommer hinna ändra sig på vägen, man ändrar sig, provar på olika och kommer på att detta var inget för mig. Så oroa dig inte! Du kommer finna rätt så småningom, rådet är att se till att gå en linje som naturvetenskap och få bra betyg i gymnasiet så du har en behörighet till många universitetsutbildningar sen efter:)

Hälsningar

Fredrika

Upp till toppen
Annons: