Annons:
Etikett04-yrken
Läst 1457 ggr
pompido
11/6/17, 4:37 PM

Personlig assistent utan ob-tider?

Hej, Jag funderar på om att arbeta som personlig assistent kan vara ett jobb som passar mig. Jag tycker om att hjälpa andra och se till att de har det bra. Men det är så att jag har ett litet barn och min familj kommer alltid först så jag vill inte arbeta på obekväma tider, dvs inte kvällar och inte helg. Är det möjligt att arbeta som personlig assistent 8-16 typ? Går det att säga till chefen att jag aldrig jobbar på obekväma tider och få jobb? Eller är det inte attraktivt på den marknaden alls? Ni som arbetar som personliga assistenter, vet ni någonting om detta? :)

Annons:
Honestyisdead
11/6/17, 5:02 PM
#1

Kanske passar elevassistent bättre? Det är dagtid.

Känner inget som jobbar som pa som endast jobbar veckodagar.

pompido
11/6/17, 9:36 PM
#2

Måste man inte hjälpa dem med läxorna då? Jag skulle vara rädd för att stjälpa dem i sådant fall :P Någon annan som vet någonting om att jobba som personlig assistent utan obekväma tider? :)

Jenka
11/7/17, 12:56 PM
#3

Det finns men är nog inte jätte vanligt. Mitt senaste jobb som personlig assistent var vardagar 9-16. Inga röd dagar krävde de att jag skulle jobba. Dock brukade jag självmant erbjuda mig att jobba kvällar och helger när det behövdes. Men som sagt tror inte det är så vanligt :)

Sattyg
11/7/17, 1:19 PM
#4

Det finns pa jobb där man jobbar må-fre dagtid. Oftast är det anhöriga som tar den övriga tiden. Det är kanske inte så gott om dom jobben men möjligheten finns iaf. Hur företagen ser på att du bara vill ta såna pass vet jag inte, men om behovet ändå finns så borde ingen ta ”illa upp”. Mitt tips är väl isåfall att du söker dig till dom stora assistansbolagen, kanske ställa dig i deras vikariepool till att börja med tills rätt jobb dyker upp.

pompido
11/7/17, 3:36 PM
#5

#3 Det låter skönt. Trivdes du? :)

pompido
11/7/17, 3:38 PM
#6

#4 Jo, men precis. Tänker väl att det borde finnas de som bara vill ha/behöver hjälp på vardagarna och att de anhöriga tar över efter jobbet liksom :) Det får jag ta och göra. Tack för tipset :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: