Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 3908 ggr
vendelay
2017-10-26 19:59

Stå upp för sig själv

Jag är en väldigt bestämd person och har egentligen inga problem att stå upp för mig själv - förutom när det handlar om att stå upp inför chefer. Det är som att alla mina argument bara försvinner och jag bara kan titta i golvet och nicka tyst.

Jag har gjort en grej för min chef som ärligt talat är freaking amazing, har tagit säkert 20 timmar av min obetalda arbetstid att göra detta och det är något som dels behövs otroligt mycket, dels någonting som vår kundkrets kommer uppskatta och dels någonting min chef aldrig hade kunnat göra själv. 

MEN. Chefen är inte nöjd, trots att min slutprodukt är minst 3000 gånger bättre än vår nuvarande och det känns som att chefen bara hittar på fel för att inte behöva uppgradera sig. Alltså det handlar om så otroligt små och fåniga grejer som överhuvudtaget inte gör någon skillnad för slutprodukten.

Hur ska jag lyckas få chefen att förstå att vi kan uppgradera vår skitdåliga version till min nya 3000 gånger bättre version, och lösa små problem efterhand? Svårt att förklara för jag vill inte skriva ut vad produkten är för något men som sagt, grejerna chefen stör sig på är så obetydliga och ingenting någon kund någonsin skulle bry sig om (eller ens märka). Och som sagt är min produkt bättre på alla sätt - mer användarvänlig för både kunder och vi som arbetar, snyggare och mer modern design, mer genomtänkta färger osv.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Stallmima
2017-10-28 00:06
#1

Det kanske är dax att gå vidare till ett företag som uppskattar din kreativa sida.

vendelay
2017-10-28 20:07
#2

Det hade varit en bra idé till vem som helst annars men i just mitt fall går det inte riktigt. Svårt att förklara. Finns bara ett företag som gör detta. Jag har ett eget företag men jobbar under ett annat namn. Skulle kunna konkurrera med företaget, absolut, men då förlorar jag alla mina kontakter så det är inte värt det heller. Och det är mitt drömjobb, jag kan inte tänka mig en annan karriär.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Stallmima
2017-10-29 00:19
#3

Det är beklagtligt att chefen tycker så som du säger, be denne förklara vad den anser är fel och be chefen att kanske testa din idé under en tid. Tycke den att det fortfarande är dåligt är det bara att återgå till den gamla modellen

vendelay
2017-10-29 12:27
#4

Tack för dina tips! Har mailat chefen och dessutom har vi möte nästa vecka så håll tummarna… Hehe

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

nypisnina
2017-11-01 00:00
#5

Enligt min uppfattning så vinner man ingen respekt för att man jobbar gratis, snarare tvärtom. Jag tycker du ska göra som #3 sa. Det är aldrig fel att lära sig att framhäva sig på ett bra sätt, många är bra på att låta sitt arbete tala för hur bra man är eller hur bra man har gjort ifrån sig, men ibland behöver man säga det också för att bli hörd. Våga - för det verkar som att du har gjort något bra!

vendelay
2017-11-01 00:29
#6

#5 Ja, jag vet att du har rätt, men jag vill verkligen göra detta och ville inte fråga om "lov" för då hade jag fått en massa direktiv som hade tagit lusten ur mig.

Ska försöka våga… Mötet är idag (onsdag) eftermiddag så vi får se vad som händer!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
nypisnina
2017-11-01 00:32
#7

#6 Förstår det. Hoppas att det går bra idag! Önskar dig lycka till! 🙂

drika
2017-11-23 10:14
#8

Hur gick det?

Hälsningar

Fredrika

vendelay
2017-11-23 18:04
#9

Det gick "sådär". Den andra delägaren är dock helt på min sida så förhoppningsvis löser vi detta innan året är slut!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
2017-11-29 01:17
#10

Hur har det gått?

vendelay
2017-11-29 22:03
#11

Relativt bra. Mycket prat och vi kommer nog inte kunna använda produkter förrän efter årsskiftet men å andra sidan har jag faktiskt fått betalt för de extra timmarna (vilket jag aldrig bett om!) och vi börjar komma mer överens. Jag är väldigt taggad men samtidigt blir jag helt död på vintern så har svårt att ta tag i grejer och fixa med de ändringar som ska göras >.<

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: