Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1718 ggr
abed
9/27/17, 5:09 PM

Viktig fråga om deltidsjobb

Hej,

Jag har nuyligen börjat ett job det är provanställning för six månader och det är deltidsjobb (30 timmar per vecka).

Grejen är att sedan jag började jag har jag aldrig arbetat 30 timmar per vecka. jag har aldrig fyllt 30 timmar. Ibland är det 19 timmar ibland 25 timmar ibland 21 timmar och så…

Får arbetsgivaren göra så? den ända jag vill är att arbeta 30 timmar per vecka som det står på kontraktet.

Kan jag sluta om det fortsätter så här, och vad är mina alternativ?

Annons:
Fridaaaa
9/27/17, 5:11 PM
#1

Så länge det är 75% totalt på en månad får de dela upp det så :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

abed
9/27/17, 5:28 PM
#2

Hej och tack för svaret, jag fattar inte precis vad du menar. Jag vill arbeta 120 timmar per månad som det står på kontraketet, men enligt vad jag jobbar nu det verkar att det kommer inte bli så i slutet av varje månad.

Fridaaaa
9/27/17, 5:36 PM
#3

#2 Menar att så länge det blir 75% av heltidstimmar som man har per månad, får de dela upp timmarna hur de vill mellan veckorna, måste inte vara 30 timmar/vecka tex.

Men hade talat med dem, om timmarna blir fel.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

abed
9/27/17, 5:44 PM
#4

Och vad om det blir inte 75% av heltidstimmar per månad? English mitt schemant jag har nu det verkar att det ska bli 90 timmar per månad istället för 120 timmar.

Ria74
9/27/17, 10:43 PM
#5

Har du månadslön eller timlön? Har du timlön tjänar din arbersgivare på att du inte jobbar så många timmar. Fråga arbetsgivaren om varför det blir så.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Stallmima
9/28/17, 11:08 AM
#6

Gå med i facket om du inte redan är det, de kan hjälpa dig med detta

Annons:
drika
11/23/17, 10:22 AM
#7

Har det löst sig ts?

Hälsningar

Fredrika

Upp till toppen
Annons: