Annons:
Etikett06-cv-personligt-brev
Läst 2133 ggr
emeliiiiieee
9/14/17, 4:29 PM

Skriva CV och personligt brev

Ska skriva CV och personligt brev till ett jobb som personlig assistent. Vad är viktigt att få med? Jobbet är bara på deltid så tid till plugg kommer hinnas med, ska jag ta upp det med?. Och vad ska personliga brevet innehålla? Har noll koll då jag aldrig skrivit personligt brev och skrev mitt CV för ca 3 år sen sist haha

Annons:
papa-bear
9/18/17, 6:49 PM
#1

har du kollat vad af skriver på deras hemsida? annars kan du ju hitta cv-akuter och hjälp med personliga brev om du googlar.

emeliiiiieee
9/18/17, 8:01 PM
#2

Gav upp skrivandet då jag inte blir klok på vad jag ska skriva och hur jag ska formulera mig haha

AMJJ
9/19/17, 4:13 PM
#3

Ge inte upp, följ en mall. Det personliga brevet ska vara kort och beskriva vad du kan, vad du vill och varför du ska ha jobbet - motivera! Ta m allt som är relevant, se till att inte ha några glapp. Skriv strukturerat. Jag jobbar med att granska CV och vet att det första intrycket är viktigt, 

lycka till!!

Kathmandu
12/5/17, 2:14 PM
#4

Jag tror vi är många som är rädda för att framhäva oss själva, men det måste man göra, så länge man inte är för stöddig i hur man formulerar sig.

drika
12/15/17, 8:51 PM
#5

i ps ska du skriva en hel del och trycka på dina positiva egenskaper, välj ut kanske 4 st och varför dem passar in i yrket du söker, håll det kort om vad du gör på fritiden osv! i cv, ha alltid de nyaste jobben först i listan och de gamla längst ner. gäller även skola, ta bort orelevanta praktiker du var på för 10 år sen osv. tänk på att skriva ett eget ps till varje jobb du söker tex så blir det mer personligt och börja brevet med något annat än "Hej jag heter", tänk ut något eget som gör att du sticker ut ur mängden:)

Hälsningar

Fredrika

papa-bear
12/16/17, 10:21 PM
#6

nu är jag inskriven på work 4 you, ett sådant där ställe som snyggar till arbetslöshetsstatistiken, och där får vi lyssna på föreläsningar om cv, personliga brev, intervjuer och allt som man skall kunna när man söker jobb.

det som föreläsarna framhäver är att man skall skriva cv:t och brevet på ett sätt som sticker ut, men hur fan skall det gå till när det skickas typ 300-400 cv:n och brev på varje annonserat jobb? plus att det skall lämnas spontanansökningar till höger och vänster, själv tycker jag att det här är så överdramatiserat så jag vet inte om jag orkar bry mig längre.

Annons:
Upp till toppen
Annons: