Annons:
Etikett04-yrken
Läst 878 ggr
[memoirsofaclone]
3/28/17, 8:51 PM

Finns den här typen av jobb?

Jag slutar snart gymnasiet och vi har lärt oss en del om arbetslivet, och jag märker att det jag söker inte verkar ligga i tiden så att säga. Finns det idag kvar något jobb där man gör det man ska en viss tid för att sedan gå hem? Där allt är uppstyrt och det finns en tydlig hierarki? Inte några moderna påhitt som  ''samarbetsövningar'' eller mål att jobbet ska vara som ens andra hem med för mycket frihet osv. Jag vill bara ha ordning och att man vet exakt vad man ska göra och vilka tider som gäller! Inte en massa onödigheter och sociala övningar som bara tar av ens tid. Håller den sortens jobb på att helt dö ut i Sverige? Min lärare menade nämligen det, men något borde väl finnas?

Annons:
Stallmima
3/28/17, 9:32 PM
#1

Utveckla gärna vad "samarbetsövningar"  betyder för dig,   det finns många jobb man behöver behöver använda det i

Herveaux
3/28/17, 9:34 PM
#2

Jag kan ha fel, men jag vill minnas att jag hört att brevbärare som delar ut posten får gå hem när dom är klara med sin runda.

Tror även dom som tex kör ut dagstidningar till butiker m.m. tidigt på morgonen får gå hem när rundan är klar. (En gammal väns make gjorde det och han behövde ha ett jobb där han fick jobba självständigt och ha sina egna, tydliga uppgifter.)

Dom som är här och städar i vårt trapphus verkar också vara klara för dagen när rundan är klar,


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[memoirsofaclone]
3/28/17, 9:58 PM
#3

#1 Menar typ som man har i skolan, för att man ''ska komma närmare varandra'', vilket inte funkar för alla. 

#2 Glömde att skriva i trådstarten att jag går ett högskoleförberedande program och syftade främst på de jobben, känns ändå som att jobb som brevbärare, fordonsförare osv håller på att dö ut dels av automatisering men också utländsk billig arbetskraft :/

sp0ngeb0b
3/28/17, 10:22 PM
#4

#2 Det beror nog på vilket företag man jobbar hos, vilken stad och hur hög belastningen är just den dagen. Jag är brevbärare och hos oss får man stanna till sin sluttid. Kan dock vara så att man får gå hem tidigare om det är superlite att göra, har inte jobbat där så länge så jag vet inte. 

#0 Jag tänker spontant på ekonomiska jobb. Kanske för att jag själv är inne på det spåret, mycket för att jag också vill ha ett jobb med normala arbetstider och där jag sen bara kan gå hem och sluta tänka på jobbet. Kanske kan vara värt att kolla upp?

Upp till toppen
Annons: