Annons:
Etikett12-jag-har-fått-jobb
Läst 1849 ggr
tlover
3/20/17, 6:18 PM

Sökte fel jobb och fick ett bättre

Jag måste bara dela med mig om detta.

Jag har ett tag behövt ett deltidsjobb för att komplettera inkomsten i mitt eget företag men jag har inte hunnit söka mer än ett par jobb de senaste månaderna, så idag tänkte jag ha en drive med att söka jobb, så jag har sökt jobb hela dagen. Jag har hunnit söka dryga 20 jobb och jag har redan fått 6 företag som ringt tillbaka och vill att jag ska jobba eller testjobba hos dom! Även om ingenting är påskrivet och säkert så är det ändå ganska otroligt eller hur?

Ett av jobben var samtalet extra roligt, jag hade råkat söka ett jobb som chef av misstag, jag fick inte chefsjobbet men blev erbjuden att jobba med ett annat jobb som är så mycket mer intressant än det som jag trodde att jag sökte på. Nästan lite av ett drömjobb faktiskt

Otroligt eller hur!

l'm back

Annons:
Honestyisdead
3/20/17, 6:33 PM
#1

Kul :)

Mia-45
3/20/17, 6:33 PM
#2

😃 Härligt. Lycka till. 🌺

tlover
3/20/17, 8:37 PM
#3

uppdatering, nu är det 7 som återkopplat på samma dag. Händer det i verkligheten?

l'm back

Stallmima
3/21/17, 7:55 PM
#4

Kan ju bara säga Grattis! och lycka till med ditt nya trevliga jobb  🌺

Honestyisdead
3/21/17, 8:07 PM
#5

#3 Wow.  Du måste ha något dom verkligen söker :)

tlover
3/21/17, 8:20 PM
#6

#5 Tror det är det att jag har eget företag också, många har återkopplat och vill att jag ska fakturera dom istället för en anställning. Vilket faktiskt är okej för mig om det är ett bra jobb (jag vet säkerheten är sämre men mycket är ändå olika typer av vick där säkerheten inte är så stor ändå)

l'm back

Annons:
OlgaMaria
3/23/17, 12:46 PM
#7

Spännande! Blir nyfiken på jobbet du blev erbjuden som du inte sökte. Men lycka till i alla fall!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

ApanAnn
3/29/17, 11:35 AM
#8

Grattis! He he, det där har jag lyckats med också! Sökte ett jobb som jag var lite osäker på men fick jobbet som egentligen inte fanns men som jag gärna ville ha. Tidigare sökte jag ett jobb som lät intressant men som jag var ganska underkvalificerad för, rekryterande chef hörde av sig och vi bestämde att jag skulle fokusera på den position jag redan hade inom företaget. Nör jag jobbat där nåt år ringde den chefen upp och erbjöd ett vikariat på tjänsten jag sökt för ett år sedan. Hade jag struntat i att söka tjänsten när Den var utlyst först hade chefen aldrig kunnat veta att jag var intresserad av att utvecklas i den riktningen.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

taylor__lambert
4/9/17, 11:30 AM
#9

Grattis :) men hur i hela världen bär du dig åt?! O.o och vad är det för typ av arbete (känns ju som ett arbete som skriker efter folk). Jag söker jobb säkert 10st per dag via nätet och kanske 10/v genom att gå runt ute och lämna CV. Får inget gehör alls.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

tlover
4/9/17, 12:01 PM
#10

#9 främst "skitjobb" som telefonförsäljare, vårdbiträde, personlig assistent osv Jag tror att det faktum att jag har eget företag slår stort. Flera företag har frågat om jag kan fakturera istället för att vara anställd.

l'm back

tlover
4/9/17, 12:03 PM
#11

Tillägg till #10 jag tycker inte att folk som tex är vårdbiträde är sämre men det anses som dåliga jobb i samhället så jag gissar att konkurrensen inte är den största

l'm back

Honestyisdead
4/9/17, 12:09 PM
#12

#+0 Vad innebär det att man fakturerar istället för att vara anställd?

tlover
4/9/17, 12:15 PM
#13

#12 det blir billigare för företaget oftast och dessutom så kan dom säga till mig en dag att jag behövs inte imorgon (så inget skydd)

l'm back

Annons:
tlover
4/9/17, 12:18 PM
#14

#12 dessutom är det några andra skydd som inte gäller

l'm back

Honestyisdead
4/9/17, 12:23 PM
#15

Aha.  Så dom slipper krav och kan kasta en när dom känner för det och du har noll säkerhet?

tlover
4/9/17, 12:42 PM
#16

#15 dessutom blir det oftast billigare

l'm back

Honestyisdead
4/9/17, 12:45 PM
#17

Tack för förklaring :)

taylor__lambert
4/9/17, 12:56 PM
#18

#10 ah då förstår jag. :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

OlgaMaria
4/18/17, 2:52 PM
#19

Framför allt blir det enklare för företaget. De slipper all administration med att anställa.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: