Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 1389 ggr
[krasnajaluna]
3/3/17, 11:49 PM

Universitetskurs på helfart? (hjälp)

Vad betyder att en universitetskurs är 100%, alltså ''helfart''? Hur många timmar per dag/vecka är det? Hittar inget vettigt svar någonstans

Annons:
vallhund
3/3/17, 11:55 PM
#1

Typ heltid eller mer dvs ca 40 timmar i veckan. Men variationerna är väldigt stora mellan olika ämnesområden o program. Dessutom kan A klara en utbildning med ca 10 timmar nedlagd tid i veckan medans person B måste lägga ner 60 timmar i veckan för att nå samma resultat.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[krasnajaluna]
3/4/17, 12:08 AM
#2

Tack för svar, står bara ''helfart'' på kursen, man kanske måste kolla med skolan

Åsa S
3/5/17, 8:56 AM
#3

Man måste nog höra med utbildningen ofta är ju helfart motsvarande 40tim/vecka men vissa utbildningar kanske bara har lärarledda föreläsningar 1-2 dagar i veckan och sedan förutsätts man jobba på egen hand eller grupp resten av tiden och är man lättlärd kanske man kan bolla ett extrajobb och studier samtidigt. Den universitetsutbildningen jag gick så var det dock lektioner typ från kl 8-16.30 nästan varje dag och sedan pluggade man på helgen.

[krasnajaluna]
3/5/17, 10:54 PM
#4

Låter bara så mycket att man skulle ha en enda kurs varje dag flera timmar, och då alltså göra samma sak hela tiden. Får kolla upp det där noggrannare, det lär ju som ni säger skilja sig på olika skolor och kurser, bara jag som inte vet nåt om universitetslivet🙂

Halvdansken
3/5/17, 11:25 PM
#5

Det är helt annorlunda än vanlig skola, man förväntas (oftast) att vara väldigt mer självständig.  När jag läste Systemvetenskap, så var det vanligast att man hade typ 2 x 3 timmars föreläsning per vecka, men vi träffades varje dag ändå, nästan, eftersom det var 1980 o det fanns liksom inte PC:er…. Så det beror väldigt mycket på vad man studerar.
Vad är det du funderar på att läsa?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[krasnajaluna]
3/6/17, 2:50 PM
#6

Låter bra, det värsta i skolan är alla meningslösa timmar man måste sitta där när man egentligen kunde ha jobbat hemma. Hade tänkt läsa språk, ryska

Annons:
Upp till toppen
Annons: