Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1244 ggr
teezan
2017-01-10 15:47

Behöver jag säga upp mig?

Kanske en dum fråga men jag jobbade lite vid behov på helger och över sommaren 2013-2015 vid sidan av mina studier. 2015 fick jag barn och arbetade mitt sista pass en månad innan dess, och nu har jag inte besökt den arbetsplatsen på nästan 1,5 år. Jag ska flytta om en månad och därmed söka nytt jobb. Behöver jag säga upp mig från min timanställning? Har inte så stor lust att gå tillbaka dit och säga upp mig om jag inte måste ärligt talat… men måste jag får jag såklart göra det. Men jag har ju inga tider eller något schema och ingen har frågat hur länge jag vill vara hemma med barnet, så det känns ändå inte som att de räknar med mig eller bryr sig särskilt mycket. Vet inte om jag har någon skyldighet att meddela någonting. Det enda är att jag finns kvar i deras system, icke aktiv. Jag skrev endast på papper när jag började 2013, och minns inte vad det kontraktet sa.

Annons:
[Outlawly]
2017-01-10 15:52
#1

Jag tror inte du behöver gå dit och säga till. Men du kanske kan mejla och bara fråga om du fortfarande står med som extra anställd och att du i så fall vill bli borttagen. Mest bara för att ha gjort rätt för sig 🙂

Maria
2017-01-10 15:56
#2

Som timanställd så är du ju bara anställd just de timmar du arbetar så att säga men jag håller med om att du kan höra av dig så att du inte står med på någon lista de har för att ringa vid behov.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
2017-01-10 16:32
#3

Du behöver inte säga nått. Jag har bara ringt och sagt att jag inte kan jobba mer då jag fått meddelande om att dom frågat om jag kan jobba.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

teezan
2017-01-11 16:42
#4

Tack för era svar! Vad skönt att jag "slipper" det :) men kanske kan slänga iväg ett mail eller ringa trots allt, så jag inte finns med där längre.

Aleya
2017-01-11 16:43
#5

#4 kan ju bara vara en trevlig gest liksom.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Åsa S
2017-01-11 22:05
#6

Jag tycker man ska säga upp sig och samtidigt fråga om du kan få något slags betyg man måste ju ha papper på allt man jobbat ifall man ska ha större chans få nytt jobb + kan du få någon att ställa upp på att vara referens på gamla jobbet så är ju det bra med.

Annons:
Upp till toppen
Annons: