Annons:
Etikett05-arbetsförmedlingen
Läst 1658 ggr
Sandiy
2016-08-15 15:11

Ersättning av AF

Vet inte riktigt vart jag ska vända mig men jag är inskriven hos Af och har ännu inte fått min första ersättning ska få det denna månad.

Grejen är att jag håller på och tar körkort, har uppkörning nästa vecka, har halkan imorgon. Dessutom är jag gravid och ska på rutin ultraljud på torsdag. 
Nu är det seminarium imorgon till torsdag som jag inte kan gå på, och i lappen jag fick hem står det att om man inte kan komma ska tiden bokas om så min ersättning inte påverkas. 
När jag pratat med min handläggare så säger han att min ersättning kommer ändå att påverkas då inget av de jag ska göra är en giltig anledning till och missa dessa seminarium. De enda anledningarna är om man ska jobba eller på intevju. 

Ska jag alltså skita i mitt körkort o avboka allt? (Inget jag kommer göra), skita i ultraljudet som är viktigt? Tänk om mitt barn har allvarliga fel som gör att jag måste avbryta min graviditet? 
Blir så frustrerad på dom!! Vad ska jag göra?? Ska jag alltså missa min ersättning pga dom?? Finns det nånstans man kan vända sig?

Annons:
_Fisken
2016-09-16 07:00
#1

Går det inte att boka om (inte boka av) halkan och ultraljudet en eller två dagar? Det måste gå å prata med dem…förklara problemet för körskoleläraren och även med doktorn.

OlgaMaria
2016-09-20 18:26
#2

Rent krasst så får du nog boka om halkan, ultraljudet och eventuellt uppkörningen. Allt sådant kan du faktiskt boka om. Don't fuck med AF säger jag bara, tyvärr.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: