Annons:
Etikett20-off-topic-ot
Läst 1839 ggr
taylor__lambert
2016-04-28 11:43

Soc

Vet inte vart jag ska posta denna fundering då det inte verkar finnas någon iFokus sajt för detta endamål. Eftersom jag troligen inte kommer få ett jobb innan sommaren kommer jag då heller inte få någon inkomst. Jag undrar, som student, är man berättigad hjälp från soc? (Jag kan inte få hjälp av arbetsförmedlingen just för att jag studerar, men jag får ju inget CSN under sommaren.)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Fridaaaa
2016-04-28 11:45
#1

De går tre månader tillbaka innan de beviljar.
Man är inte berättigad till soc, i alla fall inte här.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jenmjao
2016-04-28 11:51
#2

Vad jag vet så får man inte ha soc samtidigt som man studerar (vilket kanske inte gälle runder sommarlov och dylikt jag vet inte). Och soc beräknar att man ska leva på 3800kr + hyra, el. Men 3800 är inte direkt en supersumma man alltid klarar sig på, och har du haft/fått mer inkomst tidigare månader räknar dom med att du ska ha klarat dig på 3800 (som ensamstående, bor du hemma hos förälder blir det 3300) + hyra, så har du fått 8.000kr en månad + hyra så kommer dom anse att du ska ha "pengar över" för en månad så då får du alltså inte ersättning för det.

Hoseok
2016-04-28 11:54
#3

Vet att det inte är det du frågar, men kan du inte jobba inom äldreomsorgen? Det är sådan tusendubblad brist under sommaren. Att sommarjobba inom äldreomsorgen är oftast mycket mer chill än folk tror. Sen beror det såklart på vart man bor.

Honestyisdead
2016-04-28 12:13
#4

Det beror på hur mycket pengar du haft på kontot de senaste 3 månaderna. Ta kontakt med soc och hör.

taylor__lambert
2016-04-28 16:14
#5