Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 2145 ggr
taylor__lambert
2016-03-30 18:49

var finns fler jobb?

jag söker just nu timmanställning då jag studerar och behöver tjäna lite extra pengar. Har sökt många jobb, blivit nekad 80% av de jobben jag sökt, andra har jag inte fått svar från alls. Har varit på vissa intevjuer men det har alltid slutat med att de valt någon annan. Jag är mångsidig och orkar det mesta, det enda kravet på arbetsplatsen jag har är att inte jobba på burgerking, subway eller liknande pga nedsatt hörsel (är ju inte schysst emot kunderna att behöva ta om beställningarna bara för att jag inte hör tillräckligt bra när det är stökigt runtomkring). Måste kunna jobba efter skoltid från 15:00, under sommarlovet kan jag jobba fler timmar. Vilka jobb finns det? Har länsat platsbanken på arbetsförmedlingen och söker varje dag om det kommer upp nya jobb som inte har krav på utbildning och körkort. Ös på med tips.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Aleya
2016-03-30 18:53
#1

Någon mataffär.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

taylor__lambert
2016-03-30 18:57
#2

#1 enda sättet du kan få jobb på ica är om du känner någon som redan jobbar där eller om du själv har jobbat på ica minst 6mån, praktik gäller ej. Lidl har jag sökt till men de har nekat mig, har sökt dit i snart två år utan att få jobb där. Coop har sällan några annonser ute på af's sida, vet inte om de har på någon annan sån sida?. När jag var yngre brukade jag gå in till butikerna och fråga om jag fick tala med personalansvarig, men sen fick jag svaret att jag ska söka efter deras utlagda annonser på internet.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Aleya
2016-03-30 18:59
#3

#2 kolla på deras respektive hemsidor under jobb. Där brukar dom lägga ut annonserna

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

taylor__lambert
2016-03-30 19:15
#4

coop verkar bara vara ute efter folk som har utbildning (inom specifika områden) och eller erfarenhet av detaljvaruhandel, så då faller den bort. Tyvärr. Men kan ju alltid ha den uppe i tankarna, ifallatt.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Aleya
2016-03-30 19:18
#5

#4 Fast det finns ju andra butiker här i världen. Så kolla på kanske någon lokal affär eller dylikt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

taylor__lambert
2016-03-30 19:22
#6

de "lokala" affärer som finns här är ica. Som sagt, matbutiker har jag redan koll på, finns inget där att hämta för tillfället. De flesta arbetsplatser, oavsett vad, har oftakrav på utbildning (gymnasie) men jag söker dom ändå i hopp om att jag kan vara passande ändå. Klädbutiker anställer de som har utbildning i första hand. Caféer och liknande vill att du ska ha utbildning. Jag har inga kontakter så därför har jag svårt att få jobb, 80% av alla som får jobb får det genom kontakter och inte genom platsbanker.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Aleya
2016-03-30 19:27
#7

#6 så det finns typ ingen handarbetesaffär eller dylikt. Eller annan typ egenföretagare?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

taylor__lambert
2016-03-30 21:09
#8

egenföretagare vet jag inte, vore väl hunddagisen då, men de har fel arbetstider. småföretagare finns det inte mycket av vad jag vet, eller så gör det det men de söker kanske inte hjälp.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Honestyisdead
2016-04-01 21:31
#9

Du måste ju söka jobb som inte utannonseras också. Lämna ansökningar överallt oavsett om dom söker heller ej.

Aleya
2016-04-01 21:38
#10

#8 testa gå in och fråga. Det är så jag fixat jobb. Jag sätter ett avtryck och sen hör dom av sig. Annars kanske ålderdomshem eller dylikt?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

taylor__lambert
2016-04-01 21:59
#11

#10 jo jag har tänkt på ålderdoms hem, frågan är om jag är den dom söker, känner inte till alls den vården och vet inte riktigt vad man gör heller

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Aleya
2016-04-01 22:03
#12

#11 man har hand om människor. Hjälper dom upp och ger mat osv. Dom kommer ev säga att du ska söka via kommunens sida. Så gå in redan nu och kolla på din kommun efter deras annonser så ser du vad för uppgifter jobbet har.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

taylor__lambert
2016-04-01 22:29
#13

#12 får ha den i bakhuvudet och kolla ofta, tyvärr hade de inget för mig just nu

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
vendelay
2016-04-01 23:23
#14

Säger som någon sa tidigare, sök jobb som inte annonseras ut. Ta en runda i centrum och gå in i alla butiker och mataffärer och småställen du kan hitta och fråga om de vill ha hjälp med lagerplock eller städning eller sortering av sytrådar eller skyltfönster eller att byta lampor. Jag har fått nästan alla mina jobb genom att söka jobb som inte annonseras ut eftersom, som du säger, de flesta anställer ju bara folk de känner. De lär inte känna dig genom ett mail, därför har du större chans om du besöker dem. Lycka till!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: