Annons:
Etikett04-yrken
Läst 1534 ggr
[H1Z1]
3/11/16, 9:33 PM

Lärare hjälp!

Hej! Jag står i valet och kvalet om vad jag ska välja, först var det solklart men nu när anmälan till högskola står utanför dörren så velar jag >-< Alltså inte velar utan jag vill bli båda, det är verkligen 50/50. Jag studerar just nu tyska och är färdig i Maj då jag vill studera till språklärare, tyska och svenska lärare på gymnasie nivå (även 7-9 får man vara lärare i)

Förra året sökte jag till grundskollärare två gånger (höst och vårtermin) men blev bara reserv på båda ._.  jag har jobbat som timvikarie så har ju känt på det men då kände jag nej, äldre barn men nu vet jag inte! Jag vill undervisa i tyska och svenska! Men samtidigt vill jag ha den där gemenskapen man har i en gullig liten klass med få elever :P Låter kanske knäppt.. men i alla fall är det någon här som jobbar som lärare i gymnasie? eller i grundskola (inte förskola, har jobbat där och det var inget för mig ^^' ) Jag vill undervisa helt enkelt :) mycket mer pedagogik i förskolan och "barnpassning" och det passar inte mig helt enkelt, kanske just för att jag inte har egna barn :)  Hur är det att jobba som gymnasie lärare samt grundskollärare i klass 1-3 eller 4-6 ?

Annons:
RödPanda
3/13/16, 8:39 AM
#1

Jag har ingen aning och kan inte hjälpa dig alls… Sitter här och försöker samla mod till att våga söka till grundskollärare 1-3 men jag har aldrig varit vikarie eller knappt ens haft kontakt med barn.  Så det är ett stort steg och jag vill jättegärna få höra lite erfarenheter och tankar. Just nu tänker jag att söka kan jag ju och om det inte känns rätt när jag börjar eller vid första praktiken så kan jag ju hoppa av.

Upp till toppen
Annons: