Annons:
Etikett06-cv-personligt-brev
Läst 1468 ggr
Gladasvampen
2/28/16, 9:00 PM

Utbildning eller övrig merit?

Jag har slutfört en utbildning till diplomerad nagelteknolog (4 veckors utbildning i Polen). Eftersom att jag är 19 år, och bara sommarjobbat en gång har jag inte så mycket att skriva på mitt cv och vill gärna fylla ut det lite. Bör jag ta med att jag har ett diplom och certifikat som nagelteknolog även fast det är gjort i Polen? Har fått ett diplom på engelska också. Och om jag kan ha med den informationen ska den då placeras i utbildning eller övriga meriter? Med tanke på att det inte är en utbildning av typ gymnasie/högskola skulle jag personligen säga som övriga meriter, men vill gärna säkerhetskolla om jag har rätt :)

Annons:
tlover
2/28/16, 9:11 PM
#1

Jag tycker helt klart att du ska ha med den (särskilt om du ska jobba med något liknande) men exakt var du ska placera den vet jag inte, någon annan vet säkert det. Själv skulle jag nog placera den på utbildning.

Jag tog tex upp bland övrigt att jag hade varit lägerledare några år på ett barnläger å det mesta man kan anse är meriterande kan hamna på en CV (att vara lägerledare är ju ett ansvar). Det hade jag däremot på övriga meriter.

l'm back

Honestyisdead
2/28/16, 9:13 PM
#2

Ja det bör du ha med. Det är ju ändå en utbildning.  Jag hade satt den under utbildning.

Gladasvampen
2/28/16, 9:16 PM
#3

#1, #2 Tack för era svar ! 

Just nu förlänger jag naglar och tar betalt av släkt/vänner vid sidan om skolan. Ska söka heltidsjobb till sommaren och ett år framåt till olika affärer och butiker. Hade kollat om man kunde få ett jobb i ett antal salonger, men dem kräver tyvärr att jag ska ha flera års erfarenhet (gjorde kursen i sommras) och en hel kundbas, och den jag har kommer jag inte kunna gå runt på.

Upp till toppen
Annons: