Annons:
Etikett07-anställningsintervju
Läst 2392 ggr
[pusselbit]
2016-02-17 18:15

Frågor som vikarie (hjälp)

Hej,

Jag ska på min första arbetsintervju ganska snart, det gäller en vikarietjänst och jag behöver nu hjälp med allt jag kan behöva tänka på vid mötet (få papper, underskrifter osv..)ja, allt helt enkelt! Jag  tar tacksamt emot tips om vad som kan tänkas ligga på plus hos arbetsgivaren och saker jag behöver veta för att inte bli lurad.

Var absolut inte rädd att skriva för självklara grejer för jag är helt nybörjare på sånt här.

Tack på förhand

Annons:
[Caamilla1224]
2016-02-18 19:38
#1

Att tänka på innan arbetsintervju: 

* Sätt dig in i företaget, läs på och lär känna det innan du kommer dit. Arbetsgivaren brukar se det som positivt och en fördel om du är insatt i företaget som du söker tjänsten hos.

* Förbered dig på olika tänkbara frågor: Ofta är det frågor som "Hur ser du på dig själv?", "Vilka är dina starka respektive svaga sidor?" Varför sökte du just denna tjänsten?" , "Varför anser du att tjänsten passar just dig?", osv. Men öva inte in svaren för mycket, då kan de låta inövade och missnöje hos arbetsgivaren kan uppstå. Få svaren att låta så naturliga och avslappnade som möjligt, men inte för avslappnade, då kan du låta oengagerad! ;) 

Se till att ha med eventuella bilagor och intyg som de kan tänkas fråga efter, betyg, arbetsintyg, m.m. 

Anpassa klädsel efter jobbet. Är det på ett kontor använd lite mer formell klädsel, är det inom vården använd en lite ledigare med fortfarande välvårdad klädsel. Det gäller att se respektabel ut :) Inga drastiska sminkningar om det inte anses som en fördel, håll håret ur ansiktet så arbetsgivaren kan se dig ordentligt, ta av eventuella solglasögon och/eller din mössa/keps. 

Sen var inte för osäker, om arbetsgivaren verkar intresserad att anställa dig så var inte rätt för att fråga, verka intresserad. Olika jobb kräver olika saker och varje arbetsgivare ser vissa saker som en fördel och vissa andra inte. :) 

Så det var en "kort" lista på tips du kan använda dig av, men kom ihåg! Använd inget du inte själv känner dig bekväm med och som du anser är till en fördel :)

Upp till toppen
Annons: