Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 1230 ggr
moa.bostrom
2016-01-10 15:09

Studera på högskola (örebro)

Hejsan! Vet ej om detta är rätt grupp att lägga upp detta, men jag har lite funderingar. Jag går för tillfället sista året på gymnasiet och planerar att söka vidare till sjuksköterska utbildningen på Örebro universitet. 

- Är det någon av er som har erfarenhet därifrån eller känner någon med som kan berätta lite om hur det är det? 

Jag har googlat lite och hört mig för med en person som gick där och tycker att det verkar som en bra skola, men vill ändå gärna höra andras erfarenheter. 

- Är det svårt att få det att gå runt med CSN? Hur mycket valde ni att få i bidrag? 

Likaså där googlat lite, men vill gärna höra andras erfarenheter.

Förstår att detta är ett väldigt flummigt inlägg, men ni som kan får gärna besvara bäst det går. Tack på förhand! :)

Annons:
Madde
2016-01-10 22:34
#1

Nu har jag inte pluggat där men jag bor i Örebro och vad jag hört så är Örebro universitet en bra skola.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Åsa S
2016-01-12 14:25
#2

Har pluggat vid flera tillfällen. När jag bodde i skåne tog jag hela bidraget + så mycket jag kunde få i lån och inte hade man det gott ställt precis det kostar ju att bo, äta, resa, köpa kurslitteratur. Jag har dock inga krav på mobiltelefon som kostar rätt mycket i månaden, nya kläder, festa + är jättebra på att laga billig mat.

Sist jag pluggade så gjorde jag det på hemorten och jag hade hyfsat bra hyra + jag hade sparat pengar + skaffat mig ett lördagsjobb och då kunde jag ta mindre lån. Så hur du klarar dig beror på dina förutsättningar och vilka krav du har.

Upp till toppen
Annons: