Annons:
Etikett04-yrken
Läst 2917 ggr
Aleya
2015-11-28 09:37

Samma jobb till pension?

Känner du att du vill jobba med det du jobbar med nu för resten av ditt liv?(dvs pension tänker jag)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Aleya
2015-11-28 09:38
#1

Ja, jag kan tänka mig att jobba med det jag jobbar med nu resten av mitt liv (till pension och kanske längre) om min kropp orkar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

VildaVittra
2015-11-28 09:40
#2

Ja, jag skulle gärna fortsätta att vara småhållare så länge jag orkar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Loris M
2015-11-28 09:48
#3

Jag kan tänka mig det, men jag har bytt yrkesbana för bara något år sedan. Det finns även stora möjligheter inom det jag jobbar med att utvecklas och bredda kompetensen.

Aleya
2015-11-28 09:57
#4

Kul att höra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
2015-11-28 10:20
#5

Jag kan absolut tänka mig det. Som det är nu så känns det som att jag har ett skräddarsytt arbete för mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
2015-11-28 10:22
#6

#5 kul då man hittar rätt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Halvdansken
2015-11-28 20:17
#7

Eftersom det är max 5 år tills vi pensionerar oss, så tänker vi fortsätta med det vi gör.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Stallmima
2015-11-30 21:20
#8

Jag röstade annat då jag inte just nu jobbar med det jag vill, men när jag får detta jobba jag vill ha vill jag gärna jobba med det till pension. ( Visserligen är det många år dit men ändå 😛 )

Lojs
2015-12-06 21:03
#9

Jag röstade nej. Jag tycker om att variera mig och känner att jag utvecklas mer om jag byter någon gång ibland. Har jobbat som djurskötare på mjölkgård, arbetat med brandsäkerhet på kärnkraftverk, varit tidningsbud och är nu personlig assistent. Som längst var jag djurskötare, i 7-8 år, sedan kändes det lagom att gå vidare.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Daisy-Moa-Elsa]
2015-12-06 21:52
#10

I dagsläget, absolut ja…jobbar inom ett så pass stort företag att det ger mig utmaning och jag har bytt "tjänst" varje till vartannat år och den tjänsten jag har idag kan jag I så stor grad forma själv att det inte är värt att byta och dessutom jag en helt underbar chef som motiverar och engagerar sin personsonal på ett sätt jag inte upplevt tidigare. Hen är fantastiskt

Ria74
2015-12-06 22:18
#11

Jag har bytt många gånger. Gillar att prova nya utmaningar, men nu jobbar jag deltid med alkohol och det trivs jag enormt bra med så det kan jag tänka mig att göra hela livet :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Stallmima
2015-12-06 22:19
#12

#10 Det låter ju superbra, jobbade så själv inom ett väldigt stort företag med olika uppgifter. det är till ett sådant jag vill tillbaks till, berikande och roligt

LinaLj
2015-12-07 11:39
#13

Jag skulle gärna jobba inom samma område till pension och jag älskar verkligen mitt jobb. Men samtidigt så känner jag att jag vill utvecklas och prova nya saker. Har funderat ett tag på att bli lärare och om ett par år så kanske det passar in. Min gamla professor på högskolan har ett par gånger frågat om jag inte vill komma och undervisa där. Men jag kommer inte att byta yrke, inte för allt i världen.

Annons:
oh-la
2015-12-26 15:29
#14

Inte om samma jobb innebär samma arbetsplats. Har under mina 7 år på arbetsmarknaden bytt (fasta) jobb 5 ggr. Alla gånger på eget initiativ, för att jag själv sökt. Den arbetsgivare jag har nu vill jag däremot gärna stanna hos, däremot kommer jag inte vilja ha samma arbetsuppgifter fram till pension. Pension är så långt fram så jag skulle hinna avlida om jag satt 40 år till på samma stol… Har ju knappt klarat två år tidigare :P

Carrosh
2015-12-26 21:59
#15

Absolut inte. Börjar känna att jag gjort mitt inom denna bransch, och är redo att söka mig till något annat + börja plugga.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

VästkustFia
2015-12-27 12:51
#16

Svarade ja. Har kommit en bit upp i åren och varit med om både frivilliga och påtvingade arbetsplats/yrkesförändringar, så det kan räcka nu. Jag trivs bra där jag är och har ingen längtan efter fler byten. Snarare behöver jag stabilitet i jobbet för att känna att jag kan utvecklas vidare som människa!

Spöket
2015-12-27 22:42
#17

Jag kan tänka mig att stanna till pensionen, fast jag vill gärna byta arbetsuppgifter. Har redan varit där i 16 år ^^

Multi vad?

tlover
2016-01-13 21:34
#18

Ja, annars skulle jag inte startat eget (varför gå igenom jobbet att starta eget om man ska byta sen).

Men då är det ju väldigt varierat att driva eget, särskilt då tebutiken är ihopkopplad med gården och biodlingen.

Orkar jag fortsätter jag även efter pensionsåldern fast kanske i minskad mängd el andra uppgifter (typ lära upp efterträdaren).

l'm back

citytjejen
2016-01-27 11:44
#19

Nej, Även om jag trivs jättebra med mitt nuvarande arbete som administratör så har jag svårt att se att jag ska göra samma sak i ca 25 år till om nu pensionsåldern ens är vid 65 när det blir dags för mig. 

Men jag tror att jag kommer bli kvar på mitt nuvarande arbete i ganska många år i alla fall!

/Christina

nypisnina
2016-01-29 12:40
#20

Absolut inte, jag har vantrivts på mitt jobb sen hösten 2013 så har sett mig om efter annat. Men nu är måttet rågat, jag har tappat håret, blivit sjukare, jag blir ofta sjuk och jag har ångest och ont i magen dagligen, plus att jag sover dåligt.
Så fort jag är hemma så mår jag prima så nu måste jag sluta.

Hoppas helt klart att jag hittar jobbet som gör att jag aldrig vill sluta. Om jag trivs på ett jobb så kan jag tänka mig att jobba där för evigt tror jag. :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: