Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2360 ggr
Garnnystanet
11/2/15, 9:54 AM

Vad ska jag göra?

Hade medarbetate samtal förra veckan och jag svarade så gott jag kunde på de frågor som ställdes.  Efter en stund säger chefen följande : "Du kostar faktist pengar" Jag blev riktigt ledsen inombords men visade inte det. 

Vem ska jag tala med om detta tycker ni? (Jobbar på en skola och min chef är biträdande rektor inte "the big boss-rektorn") Helst inte facket.

Jag mår då dåligt av detta att jag inte vill gå till jobbet, längar hellre hem till diskmaskinen som skall plockas ur. 😕

____

Medarbetare på Autism.

Annons:
Aleya
11/2/15, 10:35 AM
#1

Ja, vi kostar alla pengar. Vad är det som gör dig så upprörd över det?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Garnnystanet
11/2/15, 11:53 AM
#2

Personen i fråga säger jäkligt dåliga saker till mig när ingen hör på och nu utan några som helst skäl så säger personen att jag kostar pengar. Som om man inte redan vet det, ingen vill väl jobba gratis.

Jag känner mig så ouppskattad så det finns inte. Jag vill inte komma tillbaka.

____

Medarbetare på Autism.

Gronstedt
11/2/15, 12:17 PM
#3

Man kan knappast begära mer än att de tycker att man duger. Det är inte ofta man är så enastående att man blir mer uppskattad än så. Om man någon gång glimmar till lite extra kanske man kan få lite uppskattning också, men för det flesta av oss glimmar det inte alla dagar.

Aleya
11/2/15, 12:43 PM
#4

#2 kan det vara som så att du rätt och slätt inte gör det som förväntas av dig? Men att du inte tar åt dig och tar det som kritik. Ja men du påstår i dina inlägg att du söker andra jobb, så leta hårdare om du nu tycker att det inte är en bra plats.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Åsa S
11/2/15, 12:53 PM
#5

Kan ju vara så att de förväntar sig att du ska hinna göra mer på den tiden du jobbar och att dina kollegor känner att de måste göra delar av ditt jobb, men då ska chefen tala om det för dig så du kan åtgärda dina brister. Vid en av mina första anställningar pratade jag och min chef också om att jag kostade en viss slant per timme och att det ex. var orimligt hålla på och hjälpa en kund som bara skulle köpa något billigt hur länge som helst utan det skulle gå snabbt för annars så förlorade butiken på det köpet. Jag såg det enbart som positivt att få upp ögona för att man måste hinna göra saker effektivt för att företaget ska gå med vinst, går det inte med vinst kan man bli arbetslös eftersom företag som går dåligt kan läggas ner. (även förskolor/skolor kan läggas ner pga av dålig ekonomi)

Garnnystanet
11/2/15, 1:09 PM
#6

Jag är plikttrogen och gör vad jag ska, chefens ord.

Har nu begärt att få byta chef. Tror det kan hjälpa, känns lättare just nu iaf.

____

Medarbetare på Autism.

Annons:
Garnnystanet
11/2/15, 2:25 PM
#7

Det är svårt att förklara en situation för andra som inte vet varken förgrund eller bakgrund men man får göra sitt bästa.

I mitt fall handlar det mycket om att mina rutiner på jobbet har ändrats till att vissa dagar inte innefatta några rutiner alls. Allt detta plus chefens utalande när inga vittnen finns (en person som jag i alla år upplevt som oförstående) blev för mycket.

Jag har nu begärt att få byta chef då jag känner att jag annars inte kommer kunna få någon ro på arbetsplatsen. Det kan tyckas löjlogt men jag vill inte prata med den människan mer. (Hälsa och vara vanligt trevlig i personalrummet och sånt det måste man vara men en annan sak).

____

Medarbetare på Autism.

VästkustFia
11/3/15, 11:49 AM
#8

Lycka till! Det är mycket värt att kunna må bra på jobbet.

Garnnystanet
11/3/15, 12:52 PM
#9

Känns mycket bättre så här dagen efter.

____

Medarbetare på Autism.

Upp till toppen
Annons: