Annons:
Etikett05-arbetsförmedlingen
Läst 1492 ggr
Mia-45
10/18/15, 11:03 AM

Dilemma: AMS-utb. men ej råd

Hej

Jag vet inte vilken sajt jag kan ta detta på men chansar här. 
Har hamnat i ett dilemma. 
Kan nån ge mej råd i hur jag ska gå till väga med detta. Mår inte alls bra. 

Min handläggare vill att jag ska gå en AMS-utbildning med inriktning ekonomi. 
Jag fullkomligt hatar siffror och detta är inget jag vill varken utbilda mej i eller jobba med. Men däremot med övrigt Administrativt. 

Denna utbildning går 3 mil enkel resa från mej. Jag går på a-kassa och har det väldigt knapert! Har inte råd att ta mej dit utbildningen är. 
Detta förstår inte min handläggare utan nästan hotar mej med att tar jag inte utbildningen så kan hon sätta mej på vad hon vill. ÄVEN på sånna jobb som jag har läkarintyg på att jag INTE ska jobba med, pga funktionsnedsättning. 
Kan hon tvinga mej till jobb som jag inte ska jobba med?

Och hon säger att tackar jag nej till denna utbildning nu så kommer jag inte att få ta den nån annan gång heller. 
Jag VET att jag ska göra allt för att stå till arbetsmarknadens förfogande och allt vad det nu heter. 
Men…ska jag rasera min ekonomi på något som jag inte ens är intresserad av????? Jag kommer inte att kunna ta mej dit 5 dagar i veckan pga detta. 
Är det då inte bättre att gå på coaching ett tag som jag föreslagit och sedan se om det kommer andra utbildningar som jag har intresse av?
Jag blir ju inte utan sysselsättning ändå. 
Det är bara för att hon inte får som hon vill som hon håller på så här.

Jag mår jättedåligt av allt detta och till på råga så har hon min son med. 
Han går på socialbidrag just nu och får ingen ersättning av AF. Det är sossen som bestämmer.
Sonens handläggare på socialen sa att han inte ska sättas på några krav förrän han fått en utredning av en psykolog. 
ÄNDÅ sätter AF-handläggaren honom på arbete på 100%.. 
Men detta hade egentligen inte med saken att göra men jag ville bara tala om hur AF-handläggaren håller på. 

Vet ni vilken rättighet och skyldighet jag har i mitt problem?

Annons:
Upp till toppen
Annons: