Annons:
Etikett04-yrken
Läst 2093 ggr
[LoveUnite]1
2015-07-22 11:26

yrkesbyte

Ush, känns som att när allt går bra bara vänder det lika snabbt.

Först jobbade jag inom hemtjänsten på två olika ställen men kände att jag inte klarade av stressen, nu jobbar jag inom boende och trivs jätte bra MEN.

För 1 år sedan fick jag problem med buken så jag sköt upp utbildning för att bli undersköterska, tänkte börja i våras men bröt handen och skadade ryggen, tänkte kanske börja studera trots allt nu i september men får muskelinflammationer hela tiden pga ansträngning och ryggen  är fortfarande skadad och under utredning samt att jag fått diagnos hälsporre med inflammation på båda fötterna.

2 läkare + 1 kiropraktor har sagt jag borde fundera på yrkesbyte.

Så nu står jag här, jag vet ju själv att jag borde men samtidigt…. jag trivs men inser att kroppen klarar inte av det, jobbat 75% och det fungerar inte, räcker med 1 dag så triggas hela processen igång, ska jag då jobba 30-50%, det ger ju inga pengar samt jag kommer vara i konstant värk resten av mitt liv.

Men vad ska jag göra?

Sökte in till Webbprogrammerare men blev reserv, inte stor chans jag kommer in. Det är mitt dröm jobb.

Så kommer jag inte in dit vet jag inte vad jag ska göra… bli arbetslös och timanställd igen, men då måste jag ha intyg till arbetsförmedlingen så de inte tjatar på mig att söka fysiskt krävande jobb och utbildningar som leder till det.

Jag är 29 år nu, alla säger jag är så ung så jag kan fortfarande utbilda mig för att byta karriär, de får allt att låta så lätt.

Vad hade ni gjort?
Någon som är eller varit i samma/liknande sits?

Annons:
VildaVittra
2015-07-22 11:39
#1

Du kan ju jobba med människor med utvecklingsstörningar, det är inte fysiskt tungt på samma sätt. 
Sedan är det ofta en enorm brist på god män, man får förvisso inte hur mycket som helst per uppdrag, men samlar du på dig flera så blir det en slant i månaden.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: