Annons:
Etikett20-off-topic-ot
Läst 1624 ggr
Low
6/20/15, 4:14 PM

Nytt jobb, ljuga om terapi?

Jag börjar ett nytt jobb snart, med fast arbetstid 7-16. Jag hinner dock bara arbeta i en månad, innan det är bestämt att vi ska sätta igång med min terapi och behandlingen av mina ätstörningar. (Det är ju semestertider nu så vi startar först i augusti…) Problemet är att jag måste gå till kliniken en gång i veckan, och de tar bara emot 8-16. Det innebär att jag måste vara borta från mitt nya jobb minst 1,5 timme varje vecka… Vad kan jag säga till min arbetsgivare? Jag vill inte berätta sanningen och jag vill inte heller ge indikationer på att jag har en sjukdom/ett problem, ifall de kommer tvivla om de vill anställa mig vidare sen efteråt… Jag startar bara på ett vikariat, så om jag ska få förlängt måste ju allt flyta på väldigt bra… Har ni några tankar, idéer eller förslag? Kan jag dra en vit lögn, och vad ska jag då säga? Tack så jättemycket för att ni läste.

Annons:
[Udoon]
6/20/15, 4:16 PM
#1

Kan du inte bara säga att du har inbokade läkarbesök, måste du gå in i detalj varför? Tror inte arbetsgivaren har rätt till sådan info.

Huygens
6/20/15, 4:22 PM
#2

Ja, en person jag kände hade återkommande läkarbesök får allergi. Tror det var något anti-inflammatoriskt medel som bara sjukvården fick ge och någon slags koll så att det höll sej på en rimlig nivå. Tror aldrig att denne behövde säga vad det var till arbetsgivaren. En jobbkompis frågade en gång vad det var och då sa denne bara "anti-inflammatorisk behandling" och så var det bra med det.

martdat
6/21/15, 8:51 AM
#3

ljuga är ju aldrig bra. det brukar komma fram så småningom  något måste du ju säga . varför inte säga som det är. exakt vad du ska göra där måsste du ju inte berätta. Däremot uppskattar nog arbetsplatsen om du kan försöka få stadiga tider så det är samma tid varje vecka.-lättare för dem att lägga schema då, och de visar du ju med att du tar arbetet seriöst genom att ta hänsyn till dem.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: